Отправили се на пътуване по вода, дълго хиляди километри, 12 празни супертанкера разкриват няколко истини за днешната ситуация на петролния пазар.

При други времена те биха били пълни до горе със суров петрол от Близкия Изток за доставки до рафинериите в Хюстън и Ню Орлеанс. Не и сега - те пътуват без товар - практика, която техните собственици се опитват да избягват заради големите разходи, които им коства това, разказва Bloomberg.

Тези 12 танкера извършват дълго пътуване от Азия, през Южна Африка, без да носят петрол. И причината за това са производителите от Близкия Изток, ограничили доставките.

Все още обаче добивът в Щатите е в своя пик и страната продължава да изнася. Така че танкерите прекосяват Атлантическия океан без товар, за да могат на връщане да доставят американския петрол.

"Това, което в момента движи нещата, е американският петролен пазар, като изчисленията за продукцията остават високи, а запасите остават без промяна през последните няколко седмици", казва Уорън Патерсън, който е експерт от ING Bank.

"В същото време съкращенията на добива на страните в ОПЕК подкрепят международните сортове, като Brent, стимулирайки износа", допълва той.

Корабните компании се надяват, че силният американски износ ще помогне на пазара на доставки да издържи ограничения експорт на ОПЕК и на Русия. Заради това и някои анализатори смятат, че добивът и доставките от Щатите ще компенсират наложените от организацията ограничения.

Компаниите от бранша посочват, че заради това пътуването на празни танкери не е изключение, като обикновено около три до четири кораба пътуват без товар към Щатите, за да направят след това доставки на американски петрол.