Заради развитието на технологиите 30% от работните места в банковия сектор може да изчезнат в следващите 5 години. Това смята експертът Викрам Пандит, който управлява американската Citigroup по време на финансовата криза.

"Изкуственият интелект и роботиката ще ограничат нуждата от персонал в офисите", коментира той прид Bloomberg.

По неговите думи иновациите в тази сфера ще доведат до улесняване на процеса, а това от своя страна ще промени обслужването в банковите клонове.

Доказателство за това е "Уолстрийт", където се използват технологии, включващи машинно обучение и облачни услуги за автоматизиране на операциите. Това принуждава служителите или да се адаптират към новия начин на работа, или да си търсят друга работа.

Успоредно с това оперативният директор на Bank of America Том Монтаг заяви през юни, че финансовата институция ще продължи да намалява разходите си за персонал, като заложи повече на иновациите.

Прогнозата на Пандит е по-смела от тази на експертите от Citigroup. Ако според него съкращаването на работните места с 30 на сто в банковия сектор ще стане за 5 години, то от финансовата институция прогнозираха през март миналата година, че това ще се случи между 2015 и 2025 година.

"Това ще намали заетите на пълен работен ден в САЩ със 770 хиляди, а в Европ - с около 1 милион", заявиха тогава от Citigroup.

Главният изпълнителен диретор на JPMorgan Chase Джейми Даймън обаче не е съгласен с тези твърдения. По неговите думи бъдещия ефект от автоматизацията се преувеличава.

"Докато банката използва технологиите, за да намали разходите си, това отваря нови различни възможности", коментира той в интервю, публикувано на платформата LinkedIn.