Страховете за разпространението на коронавируса в Европа обхванаха и фондовия пазар на стария континент, като борсовите компании излязоха с разочароващи прогнози за ефекта на епидемията върху бизнеса им.

Сред по-сериозните засегнати са гиганти, като производителят на бира AB InBev и лидерът в рекламната индустрия WPP до дружества с многократно по-малка капитализация, като Topps Tiles.

В резултат европейският индекс Stoxx 600 изгуби 2,6% от стойността си, изтривайки около 280 милиарда евро или 306 милиарда долара, съобщава Bloomberg. 

Все пак малко дружества правят изключение. Френската верига за търговия на дребно Carrefour отчете ръст на акциите си след като обяви планове за намаляване на разходите си. Британският производител на електроенергия Drax също записа повешение в резултат на новините, че планира напълно да спре да използва въглища.

Въпреки това към първата половина на деня по време на търговията в Лондон едва 28 от общо 600 компании в Stoxx 600 отчетоха ръстове.

Кои бяха по-големите губещи?

  • WPP - 14% надолу

От компанията обявиха, че не очакват растеж на продажбите си за четвърта поредна година, като те изостават значително в сравнение с конкурентите си, като групата Omnicom.

  • G4S - 14% надолу

Британската компания, специализирана в услуги по сигурността, обяви, че продава част от операциите си за 860 милиона долара. Цената на сделката беше определена като "леко разочароваща" от анализаторите.

  • Aston Martin - 13%

Производителят на луксозни автомобили представи "насоки" за представянето на бизнеса си през 2020 година, които обаче не дадоха пълна информация за това какви са очакванията на компанията за бизнеса ѝ през следващите месеци.

Ето и кои са останалите големи губещи:

  • Playtech - 12%;
  • AB InBev - 9,2%;
  • Zalando - 9,1%;
  • Aalberts - 7,5%;
  • John Menzies - 4,9%;
  • Standard Chartered - 3,5%.