Комисията за защита на конкуренцията установи извършени нарушения по чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК, от страна на „Екобулпак" АД и „ИвентЗоун" ООД за изготвяне и публикуване на заблуждаващи реклами в интернет и наложи санкция в размер на 126 940 лв. на „Екобулпак" АД и 300 лв. на „ИвентЗоун" ООД, като рекламна агенция, съставляващи 1% от нетните приходи от продажби на дружествата за финансовата 2012 г.

Комисията приема, че съобщението „Екобулпак гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване", публикувано на интернет страницата на дружеството, е заблуждаващо и може да повлияе на икономическото поведение на потенциалните клиенти, до които достига.

В нормативната уредба липсва определение за „най-нисък риск", нито има показатели или критерии за неговото измерване, поради което не би следвало да се твърди, че дадена организация гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване на отпадъците, доколкото сравнението е невъзможно да бъде обективно. С оглед на това

КЗК приема, че съобщението представлява заблуждаваща реклама по смисъла на чл. 32 от ЗЗК, за което следва да се ангажира отговорността както на рекламодателя, така и на рекламната агенция, изготвила текста.