S&P 500 и Dow Jones Industrial Average отбелязаха нови върхове във вторник след серия добри отчети и положителни икономически данни, които заляха инвеститорите отново с оптимизъм, пише The Wall Street Journal. И двата индекса затвориха малко по-ниско от постигнатите по време на сесията върхове, но все пак отбелязаха нови рекорди.

Dow добави 15,73 пункта, или по-малко от 0,1 процента, до 35 756,88 - 38-ми рекорд за годината. S&P 500 се покачи с 8,31 пункта, или 0,2 процента, до 4 574,79 - 57-ми рекорд за 2021 г.

Nasdaq Composite завърши деня с допълнителни 9,01 пункта, или по-малко от 0,1 процента, до 15 235,71. Така индексът, пълен с технологични компании, е на процентен пункт от септемврийския рекорд.

Отчетите на американските компании засега изненадват положително инвеститорите. Увереността сред потребителите расте през септември, слагайки край на тримесечен спад, което също носи оптимизъм.От общо 144 компании в S&P 500, които отчетоха резултати до вторник сутринта, 81 процента са надхвърлили очакванията на анализаторите, според FactSet. Очаква се повишението на печалбите за третото тримесечие да достигне 33 процента средно за компаниите от индекса.Разбира се, някои отчети разочароваха инвеститорите. Facebook съобщи в понеделник, че новите правила за поверителност, въведени от Apple, оказват натиск върху растежа, което донесе спад от 3,9 процента на акциите.

Microsoft повиши печалбата си с почти 50 процента

Microsoft, която публикува отчета си във вторник вечерта, продължава да радва акционерите си. Компанията се възползва от тенденцията за работа от вкъщи и печелия от нея чрез облачното си подразделение.

За третото тримесечие на 2021 г. Microsoft отчита $45,3 млрд. приходи, ръст от 22 процента спрямо миналата година. Чистата печалба расте с 48 процента до $20,5 млрд. Резултатите надхвърлят очакванията на анализаторите, които прогнозираха $44 млрд. приходи и $15,7 млрд. печалба.През настоящото тримесечие компанията очаква между $50,15 млрд. и $51,05 млрд. приходи.Акциите на Microsoft, които записаха 45 процента ръст през последните 12 месеца, се изкачиха с още 1,5 процента след отчета.

Компанията от Редмънд е сред тези, които спечелиха най-много от работата от вкъщи. Облачното ѝ подразделение е сред най-бързо растящите, като се очаква от $706,6 млрд. през 2021 г. да достигне $1,3 трлн. през 2025 г. Microsoft е вторият най-голям играч в облачните услуги с 20 процента пазарен дял. На първо място е Amazon, която доминира с 40 процента.

Google отчете най-бързия ръст на продажбите от почти десетилетие

Alphabet (Google) също отчете забележително тримесечие. Технологичната компания успя да постигне най-значимия ръст на продажбите си от повече от десетилетие насам и почти удвои печалбата си. Ръстът идва благодарение на решението на малкия бизнес да купува рекламно пространство в момент, в който потребителите започват да пазаруват все по-често през интернет.

Силните резултати подчертават как пандемията подкрепи рекламния бизнес на компанията.

Приходите на гиганта растат с 41 процента до $65,12 млрд. - повишение, което компанията не е отчитала от 14 години насам. Печалбата е $21,03 млрд. за третото тримесечие на 2021 г., почти три пъти над отчитания преди пандемията резултат.Пазарът на дигитална реклама е горещ и разходите през тази година ще нараснат с 26 процента, според GroupM. Голяма част от тези средства отиват в Google, която има доминираща позиция. Рекламният бизнес на компанията отчита $43,13 млрд. приходи, ръст от 43 процента.

За разлика от Facebook, Google печели от новите правила на Apple, които осигуряват по-голяма поверителност на потребителите. От април насам производителят на iPhone изисква приложенията изрично да питат потребителите дали искат да бъдат следени. Промените отслабиха резултатите на рекламните кампании във Facebook и Snap и много компании се обърнаха към Google.

Не всичко обаче е розово за Google, като регулаторите и законодателната власт в САЩ представляват най-голямата заплаха за бизнеса ѝ. Миналата седмица бяха публикувани данни, част от обвинението на дузина главни прокурори в САЩ, според които компанията взема между 22 и 42 процента от разходите за реклами, които минават през системата ѝ. На останалите рекламни борси този дял е между два и четири пъти по-малък.Google е изправена и пред антитръстови дела заради твърдения за споразумения, които дават нечестно предимство на търсачката ѝ.