Приходите от продажби на веригата магазини T Market в България растат с 23,4% през първото полугодие на 2020 г., сочи отчетът на компанията собственик. Голяма част от ръста се дължи на увеличения брой магазини - през цялата 2019 г. бяха открити нови осем магазина, а експанзията им продължи и през първата част на настоящата година - включително и най-големият магазин в страната, в Пловдив.

Приходите за същите магазини нарастват с 6,7%, показва още отчетът на компанията. Част от ръста, уточняват още от Maxima Grupė, се дължи на инфлацията, а не на увеличение на обема.

През първото полугодие на 2020 г. приходите на Maxima Grupė, собственик на веригата, расте с 6,3%. Доброто представяне, в комбинация с контрол върху разходите, позволява на компанията да достигне печалба преди данъци и лихви от €163 млн. при приходи от €2,05 млрд. Растежът на печалбата представлява €21 млн. Подобрява се и маржът - от 7,4% през първото полугодие на 2019 г. до 8% през тази.

При същите магазини приходите през първото тримесечие растат с 5,2% и спадат с 3,4% през второто, демонстрирайки ефекта от пандемията. От Maxima Grupė изчисляват, че Covid-19 е намалил печалбата преди данъци с между €5 млн. и €10 млн.

Пандемията засили интернет продажбите на Maxima Grupė, но от отчета става ясно, че растежът на приходите там не успява да компенсира спада на тези от физическите магазини.

Насред кризата: T MARKET отвори най-големия си магазин в България

Насред кризата: T MARKET отвори най-големия си магазин в България

Обектът се намира в Пловдив и разкрива 70 работни места