И най-успешните инициативи на Amazon никога не са били без риск, казва шефът на компанията Джеф Безос. Пробите и грешките, дори и да струват милиони долари, се считат от бизнесмена като ценни стъпки по пътя към успеха.

За 10 такива неуспешни проекта на световния лидер в онлайн търговията и една от трите най-скъпи компании в света, разказва Вusinessinsider.

Firephone

Таблетът Fire във формат на смартфон бе представен през юни 2014 г., обаче устройството получи лоши отзиви поради липсата на много функции и висока цена, и скоро Amazon намали цената от $200 до $0,99, а след една година напълно спря производството на този продукт. Критиците смятат, че Firephone е първият и най-големият провал на Amazon. През октомври същата година в тримесечния отчет за приходите и разходите на Amazon се съобщи за отписване на $170 милиона, главно поради ликвидацията на залежалите Firephone и плащане за доставчици.

Amazon Webstore

По-рано Amazon имаше платформа за други малки и средни предприятия, която им помагаше да създадат свои собствени магазини и лесно да стартират онлайн търговия. През 2015 г. Amazon обяви затварянето на платформата. По-късно Amazon влезе в партньорство с Shopify, насочвайки бившите си клиенти към тази компания.

Снимка 429050

Източник: Amazon

Бутон за бърза поръчка

Бутоните за бърза поръчка трябва да предлагат на потребителите удобен начин за попълване на кошницата с продукти, без да се налага да влизат в сайта. Тези устройства са преход между онлайн магазини и "умните къщи"е: сега, когато микровълновата печка AmazonBasics може автоматично да попълва запасите от пуканки, потребителят просто не се нуждае от отделен бутон за $5.

Endless.com

Amazon пусна онлайн търговеца Endless.com, посветен на модата, през 2007 г. като първата си самостоятелна марка за онлайн пазаруване извън Amazon.com. Акцентът беше поставен върху обувките и аксесоарите.

Endless.com затвори през 2012 г., а посетителите на този адрес вече са пренасочени към Amazon.com/fashion.

Снимка 429051

Източник: Amazon

Quidsi

Придобиването на компанията Quidsi, която управлява сайтове като Diapers.com, Soap.com, Wag.com, YoYo.com, Casa.com и други, се осъществи през 2011 г. Въпреки това изглежда, че Amazon не може да направи тази сделка печеливша. Поне това е причината, поради която се обяснява от компанията затварянето на Quidsi. Между другото, сумата на сделката беше около 545 милиона долара.

Amazon Restaurants

Amazon Restaurants е услуга, която работи по същия начин като доставката на Amazon Prime Now, но е специализирана в доставянето на прясно приготвена храна от ресторанти. В Лондон услугата стартира през 2016 г. и преустанови дейността си през 2018 година. Amazon не коментира затварянето, може би то е заради силно конкурентния пазар за доставка на храна във Великобритания.

Instant Pickup

През 2017 г. Amazon въведе нов метод за получаване на стоки в рамките на няколко минути от поръчката им, наричайки го Instant Pickup.

Разработени бяха напълно автоматизирани терминали за самообслужване, които приличат на пощенски станции. Основната разлика е, че в такива пунктове за издаване на поръчки клиентът може в рамките на две минути и дори по-малко да си вземе поръчаните стоки: студени напитки, храна, електроника и зарядни устройства.

Поръчката се приема от специално мобилно приложение, като бяха достъпни няколко стотици бързо продавани стоки.

В Amazon смятаха тези терминали за алтернатива на класическите автомати, но проектът не тръгна. Търговецът без шум затвори услугата. Въпреки това, точките, в които са инсталирани терминалите Instant Pickup, няма да бъдат пусти за дълго. Тяхното място ще заемат пунктове, където клиентите на Amazon ще получават и връщат стоки, закупени онлайн.

Снимка 314327

Източник: Amazon

Amazon Tap

Amazon Tap е преносима портативна колонка за разпознаване на глас. Компактната тон колона е с тегло 470 г., оборудван със стерео високоговорители, осигуряващи жив и висококачествен звук. Сега Amazon оборудва много устройства с гласовия си помощник Alexa, така че няма нужда от колона.

Снимка 410703

Източник: Flickr

Pop-Up-магазините

Според The ​​Wall Street Journal най-големият онлайн търговец Amazon ще затвори всичките си Pop-Up магазини в САЩ до края на 2019 г. подобни обекта на Amazon в Америка има 87. След много проучвания, компанията реши да спре да подкрепя програмата на временните магазини и да се фокусира върху други проекти. Затварянето на магазините от този тип не означава, че компанията ще промени значително стратегията си. Онлайн търговецът на дребно възнамерява да разшири мрежата на книжарниците. Компанията активно работи и за разширяване на проекта Amazon Go, иновативни без каси и без продавачи магазини.

Amazon Storywriter

На 4 май Amazon изпрати електронно писмо до потребителите, казвайки, че ще затвори функциите на услугите Amazon Storywriter и Amazon Storybuilder, в сила от 30 юни.

Комбинираните услуги позволяваха на телевизионните и филмови писатели лесно да създават скриптове, които след това да бъдат изпратени директно до Amazon Studios за разглеждане. По-рано бе затворена програмата за подаване на скриптове през 2018 г. , поставяйки под въпрос бъдещето на Storybuilder и Storywriter.