Дните на двуцифрен растеж на пазара на телефони явно приключиха. През третото тримесечие анализаторите отчитат спад в продажбите. Според IDC той е 6,7 процента, а според Canalys - 6 процента, до 331,2 млн. и 325 млн., сътоветно.
"Недостигът на компоненти и проблемите в доставните вериги най-сетне настигнаха пазара на смартфони, който досега изглеждаше имунизиран", коментира Набила Попал, директор изследвания в IDC
Най-голям спад има в Централна и Източна Европа, където се записват 23,2 процента по-малко доставки. В Тихоокеанския регион (без Китай и Япония) спадът е 11,6 процента.
Apple си връща втората позиция
След кратък престой на третото място, Apple се завръща на втората позиция с впечатляващ ръст от 20,8 процента спрямо същия период на миналата година. Общо, за трите месеца между юли и септември, са продадени над 50 млн. iPhone, с което компанията печели над 15 процента пазарен дял.
На първо място остава корейския гигант Samsung, който реализира 69 млн. телефона и печели почти 21 процента пазарен дял. Продажбите обаче спадат с 14 процента спрямо миналата година заради ограниченията в доставките.
Xiaomi бележи 4,6 процента спад и държи третата позиция с 44,3 млн. доставки и 13,4 процента пазарен дял. В топ пет влизат още vivo и OPPO с 33,3 млн. и 33,2 млн. и около десет процента пазарен дял.