От подразделението по роботика на SoftBank оповестиха, че са си партнирали с калифорнийската компания Bear Robotics за разработването на робот сервитьор за нуждите на японските ресторанти, които са изправени пред недостиг на служители и мерки за социално дистанциране в контекста на настоящата пандемия, предаде Reuters.

Servi, както недвусмислено е наречена машината, ще е има капацитета да достави няколко блюда до всяка маса, а навигацията му ще се осъществява чрез 3D камери и сензори Lidar. Тя ще е достъпна за обектите за хранене в Страната на изгряващото слънце от януари догодина и до момента се предвижда само възможността Servi да бъде взиман на лизинг, като тригодишният план ще струва 950 долара месечно.

Първият флот от роботизирани кораби ще бъде факт до 2023 година

Първият флот от роботизирани кораби ще бъде факт до 2023 година

Корабите на Ocean Infinity ще се изграждат от норвежката GMV

За разлика от предишни разработки, в които е участвало поделението по роботика на SoftBank, сервитьорът, който вече е тестван от няколко вериги ресторанти, не е хуманоид. Предишният водещ проект на компанията - Pepper, беше хуманоиден робот, но той не успя да се наложи на пазарите, след като дебютира преди шест години. Все пак той и днес може да се види в клоновете на някои български банки, където посетителите използват таблета на "корема" му за информация.

Днес Pepper вече е снабден с термо камери в опит производителят да възстанови продажбите му. Той вече се рекламира като устройство, което може автоматично да следи телесната температура на входа на сгради, замествайки хората, които го правят в момента и които се излагат на контакт с други.

Този робот може да революционизира управлението на складовите пространства

Този робот може да революционизира управлението на складовите пространства

Устройствата обещават намаляване на коридорите в помещенията с 50% и на 130% ръст на гъстотата на складиране, посочват от производителя

Преди две години SoftBank пусна роботът за почистване Whiz, разработен в сътрудничество с Brain Corp, който до момента е доста по-популярен и е продал над 10 хил. бройки глобално. В момента Whiz също се рекламира като "противовирусен" продукт, тъй като елиминира нуждата от човек чистач - особено добра характеристика за хотелите и други публични сгради, където е необходима социална дистанция.

Дъщерната компания на SoftBank Boston Dynamics пък представи Spot - четикрак робот, който може да се определи като приличащ на куче. От сайта на компанията става ясно, че той може да заобикаля препятствия, да изкачва стълби и да носи напитки. Можем да очакваме, че скоро и той ще бъде снабден с някаква "противоепидемилогична" функционалност.