3D технологията се наложи в кината, въпреки изискването за носене на специални очила. У дома обаче триизмерната картина не се радва на същия голям интерес. 

Производителите на телевизори осъзнаха липсата на интерес към 3D и започнаха да редуцират броя на моделите с подобни възможности. Samsung и LG значително съкращават пускането на 3D телевизори, пише technews.bg. 

Нещо повече, Samsung не планира нови 3D модели, докато LG ще намали значително два пъти броят им. Показателно е, че през четвъртото тримесечие на 2015 г. Samsung въобще не е поръчвала 3D очила от своите доставчици. 

Ако през миналата година около 40% от всички продадени телевизори поддържаха стереоскопично изображение, но през 2016-та делът на 3D моделите се очаква да падне до 20% – т.е едва един от всеки пет нови телевизора ще има триизмерни възможности. 

На преден план сега са характеристики като висока резолюция и тип на панела. Тенденцията е към телевизори с 4 резолюция и панели на базата на органични светодиоди (OLED). 

Спадът на интереса към 3D започна още през 2013 г., когато производителите на мултимедийно съдържание започнаха да създават по-малко видео във формат 3D. Хората обичат да гледат триизмерни филми в кината, докато различните телевизионни предавания не са атрактивни в 3D формат.