Siemens и германските железници анонсираха започването на тестове на водородни локомотиви, които могат да изминат 600 км с едно зареждане - технология, която обещава да намали емисиите въглероден диоксид и да пенсионира 1 300 дизелови локомотива, пише CNN.

В общо изявление двете компании съобщават, че първите тестове ще започнат през 2024 г. и ще се проведат в рамките на една година. Локомотивът с два вагона ще има максимална скорост от 160 км/ч и ще може да бъде презареждан за 15 минути. Той ще обслужва три града в Баден-Вюртемберг и ще песи 330 тона CO2 годишно. Предстои разработването на модел с три вагона и заряд за 1 000 км.

В момента Deutsche Bahn използва 1 300 дизелови локомотива за регионално обслужване, а около 40% от общо 33 000 км железопътна мрежа все още не е електрифицирана - което означава, че локомотивите не могат да се движат само на ток. Планът е до 2050 г. всички дизелови локомотиви да бъдат пенсионирани.