Канадска авиокомпания тества успешно първия изцяло електрически граждански самолет в света. Макар полетът да е продължил едва 3 минути, той дава начало на електрическата ера в авиацията, пише Deutsche Welle.

Harbour Air, най-голямата авиокомпания в Северна Америка за полети с хидроплани и magniX, компанията, направила революция в електрическата авиация, са тествали успешно преоборудвания шестместен самолет DHC-2 Havilland Beaver по река Фрейзър, в близост до Ричмънд, задвижван от двигател magni5000 със 750 конски сили.

Той е бил пилотиран от изпълнителния директор и основател на Harbour Air - Грег Макдугъл. "Днес написахме история", споделя той.

"През декември 1903 г. Братя Райт откриха една нова ера на транспорта - ерата на авиацията - с първия полет на моторно въздухоплавателно средство. Днес, 116 години по-късно, с първия полет на изцяло електрически моторни самолети, ние стартирахме електрическата ера на авиацията", заявява Рой Ганзарски, изпълнителен директор на magniX.

Авиацията в глобален мащаб е сред основните източници на климатични промени, причиняващи емисии на парникови газове. Според Ганзарски, освен нулевите емисии, електрическите самолети са сравнително евтини и ще позволят икономия на гориво.

Harbour Air планира да електрифицира целия си флот от над 40 самолета. За целта обаче трябва да започне двугодишен процес на сертифициране и одобрение на задвижващата система, казват от компаниите.

Едно от ограниченията, които се посочват за този самолет, е че може да прелети само около 160 км, захранван от литиева батерия, казва Ганзарски. Този обхват обаче е достатъчен за повечето полети на къси разстояния, изпълнявани от Harbour Air.

Върху електрическите самолети, работят и няколко други компании, включително Boeing и Airbus.

След електрическите самолети идват и водородните

След електрическите самолети идват и водородните

ZeroAvia разработи летателна машина с нулеви емисии 800 км пробег