Китай представи влак с технологията Maglev, който може да развие максимална скорост от 600 км / ч, съобщиха държавните медии, вкл. агенция Xinhua.

Неговата максималната скорост ще направи влакът, разработен от Китай и произведен в крайбрежния град Кингдао, най-бързото наземно превозно средство в световен мащаб.

Използвайки електромагнитна сила, влакът на Maglev "левитира" над коловоза без контакт между тялото и релсата. Китай използва технологията от почти две десетилетия в много ограничен мащаб. Шанхай има кратка линия на маглев от едно от летищата си до града.

Новият свръхбърз влак на Китай, който може да достигне 620 километра в час

Новият свръхбърз влак на Китай, който може да достигне 620 километра в час

Миналата година Китай откри и нова 174-километрова високоскоростна железопътна линия

Maglev влакът, готов за комерсиална употреба, излезе във вторник от фабриката в Кингдао, съобщи Reuters. Максималната му скорост от 600 км/ч, която е по-висока от тази на някои самолети, чиято средна крайцерска скорост е 500-900 км в час, позволява в някои случаи пътуването с него ще бъде по-бързо от летенето.

Терминът "маглев" произлиза от "магнитна левитация", благодарение на електромагнитната сила, влакът левитира над релсата, което елиминира основния проблем на всеки сухопътен транспорт - силата на триене. Това му позволява да развива безпрецедентни скорости.

10-те най-бързи влака в света

10-те най-бързи влака в света

Създаването и експлоатацията им е престижно предизвикателство пред най-развитите и богати държави

Маглев влаковете не могат да бъдат интегрирани в съществуващата железопътна инфраструктура, за тях трябва да се построят отделни линии с Т-образна магнитна релса, което ги прави много скъпи за пускане. Шанхай вече има една кратка влакова маглев линия, но все още в света липсва пълноценна междуградска маглев линия. Причината за това е високата цена на технологията.

При скорост от 600 км/ч, маглев влакът ще може да намали времето за пътуване от Пекин до Шанхай (над 1000 км) до 2,5 часа. Със самолет това разстояние се изминава за 3 часа, а с високоскоростен влак - за 5,5 часа.

Първите влакове на водород тръгват в Европа

Първите влакове на водород тръгват в Европа

До средата на века пазарът за такива локомотиви на Стария континент може да достигне $48 млрд.

Държави като Япония и Германия също се стремят да изграждат мрежи на maglev, въпреки че високите разходи и несъвместимостта с текущата инфраструктура на жп транспорта остават пречка за бързото развитие на тази технология.