Американската компания Aerion Supersonic планира да започне серийно производство до 2023 година на нов свръхзвуков пътнически самолет, наречен AS2, информира порталът FlightGlobal.

Според Flightglobal, на първия етап обемът на производството ще бъде малък, но по-късно той ще бъдат доведени до 36 самолети годишно. Предната част на фюзелажа ще бъде произведена от Spirit Aerosystems.

Пробив за свръхзвуковите самолети - иновация може да позволи те да се движат с над 6100 км/ч

Пробив за свръхзвуковите самолети - иновация може да позволи те да се движат с над 6100 км/ч

С подобна скорост пътуването между Великобритания и Австралия би отнело 4,5 часа

Aerion Supersonic разработва пътнически самолет AS2 от 2014 г. Според предварителните изчисления самолетът ще бъде дълъг 51,8 метра, висок 6,7 метра и с размах на крилата 18,6 метра. Максималното излитащо тегло на свръхзвуковия самолет ще бъде 54,8 тона. AS2 ще бъде оборудван с три двигателя, тягата на всеки от които според разработчиците трябва да бъде най-малко 69 килонютона.

Самолетът ще бъде проектиран да превозва до 12 пътници. AS2 ще лети над водата с крейцерска скорост от Мах 1.4 - 1.6, като бавно ще достигне 1.2 над сушата. Малко по-ниската скорост на полета над сушата, съчетана със специален аеродинамичен дизайн на самолета, ще позволи, както очакват разработчиците, почти напълно да избегне образуването на ударни вълни. Понастоящем международните разпоредби забраняват полетите на свръхзвуков самолет над населени сухопътни райони.

Обхватът на полета на самолета със скорост 1,4 Мах ще бъде 7,8 хиляди километра и 10 хиляди километра при скорост 0,95 Маха.

Boeing работи по свръхзвуков самолет, който ще лети от САЩ до Япония за 3, а не за 11 часа

Boeing работи по свръхзвуков самолет, който ще лети от САЩ до Япония за 3, а не за 11 часа

Той може да стане реалност в следващите 2 десетилетия

Първият полет на AS2 също е планиран за 2023 година. Неговите разработчици възнамеряват това да съвпадне с 20-ата годишнина от последния полет на френския свръхзвуков пътнически самолет Concorde. Aerion Supersonic възнамерява да завърши сертификацията на самолета до края на 2025 година.

Защо свръхзвуковите самолети няма скоро да се върнат в гражданската авиация

Защо свръхзвуковите самолети няма скоро да се върнат в гражданската авиация

Засега са твърде скъпи за производство и експлоатация, проблем е пътническата и екологична безопасност