Когато през 2013 година шефът на Tesla Илън Мъск за първи път заговори за концепцията за свръхзвукова транспортна система, той заяви, че построяването на едно трасе между Лос Анджелис и района на Санфранциския залив ще струва общо 6 милиарда долара или по около 11,5 милиона долара на километър и половина.

Днес вече две компании се състезават в изграждането на подобно съоръжение - Hyperloop Technologies и Hyperloop One. Техните сметки обаче показват съвсем други цифри и изглежда иновативната система ще струва доста по-скъпо.

Правят първите тестове на Hyperloop - свръхзвуковият транспорт, който върви с 1000 км/ч

Правят първите тестове на Hyperloop - свръхзвуковият транспорт, който върви с 1000 км/ч

Те започват днес в близо до Лас Вегас

Документи на Hyperloop One, публикувани от Forbes, показват, че за линията между Лос Анджелис и Санфранциския залив ще бъдат направени разходи между 9 и 13 милиарда долара или между 84 и 121 милиона долара на километър и половина.

Преди няколко седмици стана ясно, че компанията ще строи и такава между Дубай и Абу Даби. За проекта бяха привлечени 50 милиона долара инвестиции, като целият проект се очаква да достигне стойност от 4,8 милиарда долара или 52 милиона долара на километър и половина.

Дубай инвестира $50 милиона в свръхзвуковия транспорт Hyperloop

Дубай инвестира $50 милиона в свръхзвуковия транспорт Hyperloop

Такава система за пренос на товар ще бъде изградена в емирството

Тези сметки доста се различават от първоначалните прогнози на Илън Мъск. И още повече показват сериозна разлика между двата пазара.

Разбира се това разминаване може да се обясни с особеностите на регионите, в които ще бъде построен Hyperloop.  

В това число влиза цената на земята, която трябва да бъде придобита за изграждането на транспортната система. От значение са и станциите по трасето, пише сайтът ReCode.