Броят на световните брандове, които отказват да пускат свои реклами в платформата за видеа на Google - YouTube, нараства. Редица компании се отказаха от сайта след разследване на The Times.

От вестника твърдят в своя публикация, че рекламите на редица компании излизат на видеа, които са с екстремистко или анти-семитистко съдържание.

Вече над 250 международни корпорации са замразили всички свои рекламни кампании по сключени с Google договори. Първоначално такива действия предприеха само британски компании, но после такива от останалата част на света последваха примера им.

Големи американски марки също обявиха бойкот на гигантът в дигиталната реклама. И според The Times акцията ще ощети със стотици милиони Google.

От нейното ръководство заявиха, че ще предприемат мерки за ограничаването на всички видеа с обидно и екстремистко съдържание.

Business Insider публикува списък с най-големите брандове, обърнали гръб на YouTube:

  • Argos
  • Aviva
  • Havas Group ( PR агенция, чиито клиенти са Dominos Pizza, O2, Royal Mail, BBC, and Hyundai Kia)
  • Heinz
  • HSBC
  • ITV
  • L'Oreal
  • Lloyd's Bank
  • Marks & Spencer
  • McDonald's
  • RBS
  • Sainsbury's
  • Tesco
  • The Guardian
  • Toyota
  • Transport for London
  • UK Government
  • Volkswagen
  • AT&T
  • Beam Suntory Inc.
  • Enterprise
  • GSK
  • Johnson & Johnson
  • Verizon