По-често сътрудник, отколкото автономен "виртуален служител" - такъв е за момента изкуственият интелект според данни от ново проучване на компанията Anthropic. Нейният Икономически индекс се базира на начините, по които се използва хитовият ѝ чатбот Claude.

Изследването показва, че 57% от използването на AI е насочено към увеличаване на човешките способности чрез сътрудничество, докато 43% се фокусира върху автоматизация на задачи. Джак Кларк, съосновател на Anthropic, коментира пред Axios, че границите между делегирането на задачи на езиковите модели и интерактивното сътрудничество с тях все още се оформят.

"Кръстникът“ на AI предупреждава: Надпреварата при инвестициите в изкуствен интелект крие големи опасности

"Кръстникът“ на AI предупреждава: Надпреварата при инвестициите в изкуствен интелект крие големи опасности

Авторът на първия Международен доклад за безопасността на AI алармира за по-голям надзор

Най-широко разпространено е използването на AI сред работещите в компютърната и математическата сфера, предимно софтуерно инженерство, които съставляват 37,2% от заявките към Claude. На второ място са изкуствата и медиите с 10,3% от заявките - най-вече писане и редактиране.

От Anthropic признават, че няма как изследването им да обхваща всички сфери на употреба в цялата индустрия, но все пак данните на един от пазарните лидери със сигурност казват много.

Главният конкурент на Claude - ChatGPT, продължава да разширява своята популярност. Според данните на SimilarWeb за януари, при трафика от компютри, AI платформата е на шесто място в глобален мащаб - изпреварва X/Twitter, Yahoo, Netflix и Reddit. Даже и в рамките на общия трафик говорим за 13-а позиция, което е доста респектиращ резултат.

Фактор за това са и някои допълнителни функционалности, които OpenAI въведоха през последните 2 години - като достъп до интернет, линкове към източници и пълнофункционална търсачка. Именно заради всички тях ChatGPT започна да става все по-значим източник на трафик за външни сайтове.

Според данни на Semrush до ноември миналата година AI платформата е изпратила трафик към повече от 30 000 уникални домейна. Голяма част от него е свързана с научни изследвания, образование и технически ресурси.

Cursor: Водещият AI инструмент за програмисти набра над $100 милиона

Cursor: Водещият AI инструмент за програмисти набра над $100 милиона

Приходите на компанията зад него скочиха 25 пъти за година

Над половината от заявките към ChatGPT са с включено уеб търсене, като те са с дължина, подобна на тази при използването например на Google, т.е. по-кратки от стандартната комуникация с чатбот - но пък самите ключови думи в 70% от случаите са нетипични за стандартните търсачки.

Има изменения и при демографията на ползвателите - AI за търсене в интернет използват повече млади хора, докато Google има силни позиции при по-възрастните.

Според експертите от Semrush, тези данни показват, че успехът в новата дигитална среда изисква преход от традиционните SEO метрики към съдържание, което активно подпомага обучението, решаването на проблеми и творческите задачи.