Facebook е обмисляла да профилира своите потребители на база личността им и да използва информацията, за да насочва реклами, предава BBC, цитирайки документи за подадено искане за патент.

Профилирането включва аспекти като емоционална стабилност, интровертност и екстровертност, отвореност към нови идеи и други подобни.

Разкритието идва в момент, в който най-голямата социална мрежа е обгърната от мощен скандал заради използването на лични данни на потебителите в политическата кампания за президент на САЩ. Компанията заяви, че не е използвала подобно профилиране за момента.

Facebook спечели $24 милиарда от изявите на Зукърбърг, но има още да наваксва

Facebook спечели $24 милиарда от изявите на Зукърбърг, но има още да наваксва

Брокерите съветват да се купуват акции на компанията

Патентът е подаден още през 2012 година и е подновяван два пъти, като последният път е бил през 2016 година.

BBC е получила достъп до електронни съобщения между служители на Facebook и психолози от University of Cambridge, в който те обсъждат как анализът на данните ще помогне за подобряването на продукта на компанията на Марк Зукърбърг.

Cambridge Analytica заяви, че е използвала подобна техника в своята работа.

Бихте ли плащали за Facebook и Google?

Бихте ли плащали за Facebook и Google?

Ако така двете компании не продават личните ви данни и не виждате реклами

Патентът сочи, че Facebook може да използва затова данни от обновяването на статуса ни, бележки, съобщения, постове, коментари и други.

Персоналните черти след това ще бъдат записвани, за да бъдат избирани най-подходящи новини, реклами и други на потребителите.

Изтича ли времето на Марк Зукърбърг начело на Facebook?

Изтича ли времето на Марк Зукърбърг начело на Facebook?

Основателят на социалната мрежа остава с все по-малко приятели