Затварянето на огромен брой хора вкъщи, дистанционната работа, съкращенията на персонала и цялостната паника около пандемията от COVID-19 променя и потреблението на интернет по света. SimilarWeb е компанията, която има за основен фокус е измерване на потреблението в интернет, както и посещаемостта на сайтовете в мрежата. SimilarWeb също класифицира сайтовете в според индустрията, в която оперират.

За последните 28 дни компанията отчита сериозен ръст в посещенията на сайтовете на Световната здравна организация, американските Центрове за заболявания и профилактика, европейският Център за заболявания, профилактика и контрол и сайта worldometers.info, в който се публикува статистика за броя заболели и починали от коронавируса.

YouTube и Netflix свалят качеството на видеата си, за да облекчат интернет трафика в Европа

YouTube и Netflix свалят качеството на видеата си, за да облекчат интернет трафика в Европа

След разговори с еврокомисаря по индустрията Тиери Бретон

SimilarWeb разглежда и ефекта върху посещаемостта на сайтовете според индустрията, в която оперират и очаквано в тези, които са най-засегнати от заболяването имат и най-драстичен спад: Хотели и настаняване отбелязват над 38% спад на трафика, 32% е спада при сайтовете за коли под наем, а над 30% на сайтовете свързани със самолетни билети. Изненадващо, но спад в трафика отбелязват и сайтовете свързани със здраве и здравно състояние, макар и само с 2,82%.

На другият полюс са новинарските сайтове, както и сайтовете на официалните държавни институции, които нарастват съответно с 5,5% и 20,37%. Сайтовете за доставка на храна отбелязват очакван, но и скромен ръст от 6,51% в посещенията, докато трафика на социалните медии расте с 8,7% за разглежданите последни 28 дни. Не е изненада и ръста в сайтовете за видео стрийминг услуги с почти 10%, но може би до някъде е учудващ спада в сайтовете за електронна търговия, които отбелязват над 3% по-малко посещения.

Отново по данни на SimilarWeb се вижда ясна тенденция на спад на трафика на българските сайтове, които са в сферата на туризима, като при някой се забелязва тенденция от 80% по-малко посещения. На обратният полюс са българските сайтове доставящи хранителни стоки до дома, а някой от тях бележат ръст на трафика с 400% от 15 март насам. Интересното е, че в България онлайн магазините (за нехранителни продукти) по-скоро нямат съществени промени в трафика, а тези за доставка на храна от ресторанти имат незначителен ръст след обявяването на извънредното положение в страната. Сериозен ръст се наблюдава и в новинарските сайтове в България.