YouTube трябва да подобри работата си за борба с дезинформацията. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Сюзън Войчицки, цитирана от Bloomberg. Коментарът й дойде по време на изказване в рамките на Световния икономически форум в Давос.

"Винаги ще има различни стимули за хората да създават дезинформация. Предизвикателство за нас е да продължим да изпреварваме това и да се уверим, че разбираме какви са тези източници", заяви Войчицки.

Услугата за видео стрийминг, собственост на Google, която е част от Alphabet Inc., отдавна е подложена на заселени измами и теории на конспирациите.

Русия може да блокира достъпа до YouTube в страната

Русия може да блокира достъпа до YouTube в страната

Преди ден YouTube изтри каналите на немски език на Russia Today

През януари глобална коалиция от проверители на факти написа отворено писмо, в което призова YouTube да предприеме ефективни действия срещу дезинформацията, заявявайки, че компанията до голяма степен избягва проверки въпреки проблемното съдържание, което се появява ежедневно в платформата.

През април в доклад на Градския университет на Ню Йорк и Dartmouth College се констатира, че YouTube е дал възможност на аудитория от възмутени хора лесно и многократно да получава достъп до екстремистко съдържание в платформата.

Войчицки описа предизвикателствата, пред които е изправена YouTube и при модерирането на съдържание по време на глобални кризи, включително войната в Украйна.

През 2019 година, изправена пред публични критики, че е предоставила отворена платформа за идеологии, проповядващи омраза, компанията обърна позицията си за разрешаване на отричането на жестоки събития като Холокоста.

Spotify загуби над $2 милиарда заради Covid-дезинформация

Spotify загуби над $2 милиарда заради Covid-дезинформация

Стрийминг гигантът има план как да ограничи фалшивите новини, свързани с пандемията