През последните десетилетия металургията в Европа не се радваше на особена почит. Редица фабрики намалиха капацитета си, а други бяха затворени. Големи играчи продадоха бизнеса си на чуждестранни конкуренти.

Но тази тенденция изглежда вече е към своя край, тъй като в Австрия започва строителството на първия нов завод за стомана на Стария континент през последните 40 години.

Индустриалният гигант Voestalpine строи фабрика за 350 млн. евро, която се очаква да бъде почти напълно автоматизирана, в град Капфенберг, на югозапад от Виена.

Thyssenkrupp и Tata Steel се договориха за сливането на европейския си бизнес

Компания с бизнес у нас става част от втория най-голям производител на стомана в Европа

Предвижда се обаче съкращаването на 4000 работни места

Строителните дейности трябва да отнемат 3 години и да създадат до 1000 работни места. Работата в самата фабрика ще бъде силно дигитализирана, което означава повече компютърно наблюдение на машините и по-малко традиционна работа пред доменните пещи.

Новият завод на Voestalpine, който е с размерите на 6 футболни игрища, трябва да произвежда 205 000 тона високоефективна стомана годишно. Той ще произвежда и материали за 3D отпечатване на сложни метални части.

За да работят в новата цифрова фабрика в Австрия, служителите ще бъдат обучени да използват роботика, сензорна технология и анализ на данните.

Заводът, където само 14 човека са нужни за производството на 500 000 тона стомана

Заводът, където само 14 човека са нужни за производството на 500 000 тона стомана

Но намирането на хора се оказва доста трудно

Voestalpine смята електрическата електродъгова пещ да работи изцяло с възобновяема енергия и очаква да намали използването на вода за охлаждане в новата фабрика с до 90%.

Австрийската компания има завод и във Великобритания - в Олдбъри, Мидландс, в който работят близо 400 души.

ThyssenKrupp отчете рекордни поръчки по пътя към отказване от стоманата

Европейски гигант с бизнес у нас постигна рекордни поръчки и висока печалба

Компанията се ориентира към асансьорите и автомобилните компоненти

Клиенти на австрийския конгломерат с пазарна стойност от 8 млрд. евро са автомобилните заводи, производителите на самолети и петролната и газова промишленост.

Президентът на компания Волфганг Едер определи новия завод като знак, че европейските производители все още могат да оперират конкурентно. Той нарече инвестицията "положителен сигнал" за европейската индустрия, тъй като тя е първата в нов стоманодобивен завод от десетилетия.

Китай няма да е единствената жертва на митата на Тръмп и САЩ

Китай няма да е единствената жертва на митата на Тръмп и САЩ

Пекин не е най-големият доставчик на метали за Вашингтон

Европейската стоманодобивна индустрия е в дългосрочен спад, тъй като по-евтиното производство от страни като Китай подбива произведеното от по-скъпите западни работници.

Натискът от страна на търговските партньори, включително САЩ, накара Китай да намали част от излишния капацитет в своите защитени от държавата фабрики. Все още съществуват опасения, че китайските заводи продължават дъмпинга на пазарите, заливайки ги със субсидирани стомани, което подкопава индустриите на други държави.

В резултат на това САЩ наложиха върху вноса на стомана и алуминий. ЕС обаче е освободен от тарифите, които трябва да облекчат част от конкурентния натиск върху производството на стомана.