Ръстът на продажбите на електрически автомобили на двата най-големи пазара в Европа ще изиска инвестиции в размер на милиарди долари, пише Bloomberg.

Броят на електромобилите може да се повиши до 23 милиона в Германия до 2040 г. и 17 милиона във Великобритания от 200 хил. и 140 хил. сега, според доклад на Aurora Energy Research Ltd. Изграждането на инфраструктура за зареждането им ще изиска до $17 милиарда инвестиции.

"Това явно ще е голям пазар, затова е важно инвеститорите да се позиционират за масово навлизане на електромобилите", казва Ханс Кьониг, съавтор на доклад. Електрификацията ще бъде една от най-големите инвестиционни възможности в транспортния сектор, посочва още той.

До около 4 милиона зарядни станции ще са нужни в Германия и около три милиона във Великобритания, като на Острова ще са нужни пропорционално повече за частните паркоместа.

Зарядните точки ще бъдат най-вече на работните места, публичните паркинги и местата за почивка по магистралите. Aurora посочва, че добавянето на технологии като соларни панели и батерии може да понижни цената на електричеството за потребителите и да повиши приходите на операторите от запазването и продаването на неизползвана електроенергия от мрежата.

Засега няма ясен победил в зарядната инфраструктура. Големите петролни компании, включително Royal Dutch Shell Plc. и BP Plc. се опитват да пренесат успеха си с бензиностанциите на новия пазар. Те ще трябва да се борят за пазарен дял с доставчиците на електроенергия за домакинствата и бизнеса и технологичните компании."Повечето шофьори на електормобили, които могат, ще поставят зарядна станция у дома си, но това не значи, че винаги ще могат да зареждат там", казва още Кьониг.

Зареждането на електромобилите може да добави до 17 терават-часа към годишната нужда от ток в Германия и 15 терават-час на Острова. Ако хората бъдат убедени да зареждат колите си през нощта или когато има достатъчно евтина възобновяема енергия, цените на едро може и да не трябва да се увеличават въпреки новото търсене.

BHP Billiton смята да се възползва от бума на електромобилите

Минен гигант се отказва от стоманата, за да се възползва от бума на електромобилите

Продажбите на кобалт и никел стават все по-ключови за компанията