От компанията, която стои зад марките "Милде" и "Емека" - "Фикосота", обявиха, че инвестират 10 милиона лева във високотехнологична линия за производство на хартиени продукти. Така фирмата ще удвои производствения си капацитет.

От компанията коментират, че са започнали 2023 година с над 30% ръст на приходите, а очакванията им са за над 450 милиона лева продажби.

Колкото до новата инвестиция, тя включва и закупуване на пакетираща линия от ново поколение с ускорен режим на работа и изцяло нови за пазара разфасовки.

"Напълно автоматизирана, палетизацията се извършва от роботи, които подреждат един палет за по-малко от 2 минути, съобщи за "Капитал" Красен Кюркчиев, който е основател и управител на "Фикосота".

Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.

Изделията са с равномерно навита ролка, a късовете в началото и в края са със същото качество като тези в средата, което означава 3-4% повече годен за употреба продукт.

Разрешиха на  Фикосота  да придобие Итал Фууд Индъстри

Разрешиха на Фикосота да придобие Итал Фууд Индъстри

КЗК смята, че концентрация не би могла да доведе до съществена промяна на пазара и да попречи на ефективната конкуренция

Модерната технология на ембозиране повишава дебелината на хартията с до 30%, подобрява мекотата ѝ и съхранява здравината на изходната суровина. Така хартията на ролката става 100% използваема и стига за по-дълга употреба.

Инвестицията води и до 10% по-малка консумация на електроенергия на ролка, подчертават от "Фикосота".

Очакваният екологичен ефект от инвестицията в следващите пет години се измерва с 3412 кг по-малко въглероден оксид и 1046 кг по-малко хидрокарбон, както и 45 кг по-малко фини частици.

Внедрените иновации при хартиените продукти ще имат положителен ефект и върху кислорода в атмосферата - ще бъдат спасени 85 175 дървета, произвеждащи 22 288 351 кг кислород за 5 години.

От компанията посочват, че това е необходимото количество за 1 милион души за една година, или 15% от населението на България.

"Инвестициите, които са внедрени през 2023 година, които са в процес на внедряване или ще бъдат започнати тази година, са за 24 милиона лева. Предстоящите инвестиции до 2025-а в средносрочен план са за около 80 милиона лева", заяви за "Капитал" Красен Кюркчиев.

Пазарът на тоалетна хартия в България е за над 121 милиона лева с ръст от 22% за последната година. С двата си бранда "Милде" и "Емека" "Фикосота" държи общо 29% пазарен дял в стойност и е абсолютен лидер в премиалния сегмент.