Вече почти десетилетие индийският конгломерат Tata Group e партньор на един от най-големите модни търговци Inditex. Индийската компания управлява магазините на Zara в азиатската страна. Сега обаче тя е напът да развие собствен бранд, подобен на, но по-евтин от Zara.

Подразделението на компанията Trent е изградило система за доставки за "екстремно бърза мода", чрез която клиентите могат да притежават продукти, които току що са оживели от снимки или модни колекции, пише Bloomberg. Собственикът на Zara е известен със способността си да пресъздава скиците от черната дъска в реални модели за 12 дни. Точно тази рамка за бързо доставяне на последните тенденции до клиентите превърна Inditex в империя за 90 милиона долара.

Trent планира да отворя 40 аутлет магазина в обектите на своята верига Westside всяка година и редица още в своите Zudio търговски обекти за масови стоки, където най-високата цена е 15 долара. Таргет аудитория на компанията са потребители, които се интересуват от мода и следят тенденциите глобално, но чиито доходи все още не им позволяват да плащат за продукти на Zara.

"Броят на представителите на средната класа нараства, с което и доходите им, индийците пътуват по-често и отделят повече пари, които да похарчат. Моделът, който изградихме с по-достъпни стоки роботи много добре, затова трябва да го развием", казва президентът на Tata Ноел Тата.

Trent, който е част от конгломерата Tata, оценяван на 111 милиона долара, се надява бързата система за доставки да му помогне да стане един от най-предпочитаните брандове в третата най-голяма икономика в Азия, както Zara на запад. Но за тази цел ще трябва да преодолее конкуренцията на местните марки и онлайн магазините.

Планът на Trent e да прави подбор веднъж в месеца, целта на който е да се набележат харесвани снимки на колекции в Instagram или от модните подиуми. След това те се разработват и пускат за клиентите в ограничен брой, за да се провери дали ще се харесат. Ако модните продукти бъдат добре приети, те започват да се произвеждат за масови колекции.

Въпреки подробния план за развиване на своя бизнес и добрите прогнози от анализаторите, Trent вероятно ще се сблъска с редица предизвикателства по пътя си да стене като Zara. Едно от тях е липсата на пространство в градовете в Индия, тъй като те са пренаселени и улиците вече са изцяло заети от обекти.