Mercedes-Benz ще изгради нов завод за батерии за електромобили в Полша, като част от инициативата да увеличи инвестициите си в електрически батерии през следващото десетилетие. Предприятието ще се намира в град Явор, в югозападната част на страната, обяви полският премиер Матеуш Моравиецки на пресконференция.
"Много сме щастливи, че инвеститор, който е с нас от няколко години, ни се довери отново и на същото място в Явор", казва Моравиецки, цитиран от обществената телевизия TVP.
Полският премиер изказа голямо задоволство от мащабната инвестиция. "Решението на Mercedes-Benz да започне да произвежда електрически батерии в Jawor показва, че сме създали приятелски инвестиционен климат за компаниите, които искат да се развиват с нас. Радвам се, че Mercedes поставя Полша в най-високия технологичен рафт на своите продукти", написа той на профила си в Twitter.
Decyzja firmy Mercedes-Benz o rozpoczęciu produkcji baterii elektrycznych w Jaworze pokazuje, że stworzyliśmy przyjazny klimat inwestycyjny dla firm, które chcą się u nas rozwijać. Cieszę się, że Mercedes stawia w Polsce na najwyższą półkę technologiczną swoich produktów. pic.twitter.com/88hPcMHo3r
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) January 22, 2019
Новото предприятие вероятно ще бъде част от огромния завод за производство на двигатели в полския град, който изгражда германската компания. Той се простира на 500 декара, в него са вложени 500 млн. евро и ще отвори над 1000 нови работни места.
Инвестициите в новата фабрика за батерии са за над 200 млн. евро, а то ще отвори 300 работни места, съобщава членът на борда на Mercedes-Benz Cars Маркус Шефер, цитиран от Reuters.
Daimler ще вложи 20 млрд. евро в батерии до 2030 г., които ще са му нужни за подготвяното масово производство на хибридни и електрически автомобили, обявиха от компанията през декември.
Собственикът на Mercedes-Benz е един от многото германски автомобилни производители, които се насочват към електромобилите, тъй като европейските регулатори затягат правилата за вредните емисии от дизеловите коли.
Автомобилната индустрия в момента разполага с редица различни технологии за батерии, които се конкурират помежду си. Panasonic и Tesla използват батерии на основата на литий и кобалт, Nissan и LG Chem - базирани на литий и манган, а китайските производители създават батерии с по-ниска енергийна плътност, но без кобалт.