На 21.10.2016 се навършва една година от първото българско ИТ първично публично предлагане на Сирма Груп Холдинг и четири месеца след приемането на „Програмата за развитие и иновации“ от Общото акционерно събрание. На същата дата отваря врати и новият търговски офис на Сирма Груп в Ню Джърси, САЩ, съобщиха днес от компанията.

Новият адрес на дружеството е One Evertrust Plaza, Jersey City. Екипът е съставен изцяло от местни американски професионалисти, които са експерти в продажбите на софтуерни продукти и услуги, предлагани от дружествата в Групата.

Първоначалният фокус на Сирма за увеличаване на продажбите в САЩ ще е насочен в следните индустриални вертикали: културно наследство, науки за живота и индустриален софтуер и мулти-индустриални решения, подкрепяни съответно от дъщерните дружества на холдинга - Онтотекст, Сирма Ентерпрайз Системс, ЕнгВю и Сирма Солюшънс.

Екипът на американското дружество на Холдинга - Сирма Груп Инк се е разширил с привличането на Дейвид Тейлър като Старши директор по бизнес и организационно развитие, Томас Молфето като отговорник по маркетинга, Даниел Шиилс ще отговаря за бизнес развитието и SaaS услугите, а Ален Каптан и Марк Барсоум ще отговарят за продажбите. Оперативен изпълнителен директор от българска страна остава Явор Джонев.

Точно преди една година, на 21.10.2015, успешно приключи първото в историята на България първично публично предлагане на ИТ дружество – това на Сирма Груп Холдинг. То беше и най-голямото от 2007 насам, като привлече 11,4 милиона лева.

На 14.06.2016 общото събрание на Сирма Груп Холдинг прие „Програмата за развитие и иновации“ на дружеството. Важна част от нея заема планът за устойчиво увеличаване на приходите от продажби с около 20% годишно и достигането им до сто милиона щатски долара в близките години. Начин за постигането на тази амбициозна цел е увеличаване на продажбите на пазар със значително по-голям капацитет от българския.

ИТ пазарът в САЩ представлява 28% от световния пазар или малко над 1 трилион щ. долара през 2015 година, като преобладаващите 70% от този обем са именно в основните ИТ сектори. Това са и секторите, където дружествата от Сирма Груп са силни – разработка на софтуер, собствени софтуерни продукти, системна интеграция и консултации. Именно американският пазар отделя повече средства за ИТ услуги и софтуер – 25% към 18% и 21% към 12% съответно. Отново това са сектори на специализация на Сирма.

„Ние не напускаме българския пазар,“ подчертава главният изпълнителен директор на Сирма Цветан Алексиев, „Ние само насочваме търговските си усилия от пазар с годишен капацитет от около USD 1 милиард към пазар с годишен обем от USD 1 трилион. Нещо повече – пазарът за ИТ в САЩ има характеристики, които напълно отговарят на специализацията на дружествата в Сирма – разработка на софтуер и ИТ услуги.“