Водещ онлайн търговец на плодове и зеленчуци във Великобритания навлиза във вертикалния селскостопански бизнес. Компанията Ocado, която продава хранителни продукти онлайн, заяви, че ще инвестира 21,5 милиона долара в нова индустрия.

Вертикалното земеделие представлява продукция, отгледана назакрито, често на купчини, които приличат на библиотеки, пише CNN. Иновацията изисква по-малко пространство и вода, отколкото конвенционалния метод.

Британската компания е сформирала джойнт венчър, наречен - Infinite Acres с компанията за вертикално земеделие 80 Acres Farms и Priva Holdings, която продава индустриални градинарски системи. Освен това Ocado се сдоби и с мажоритарен дял в компанията Jones Food Company, която е определяна като най-голямата ферма в Европа за вертикално земеделие.

Ocado изтъква устойчивостта на вертикалното земеделие и посочва, че потребителите могат да се възползват от "изключителната плътност, която позволява храната да се произвежда директно до супермаркетите и складовете.

"Ние виждаме бъдеще, в което зеленчуците се берат само часове преди да бъдат опаковани, на метри оттам, където ще се доставят", казва в свое изявление компанията.

Една от критиките към вертикалното земеделие е, че използва прекалено много енергия и е по-скъпо от традиционния метод.

Освен иновативния начин за отглеждане на плодове и зеленчуци, Ocado се опитва да внедри и изкуствения интелект в дейността си. Компанията е известна с това, че има редица складове, в които хиляди роботи пакетират вече събраните продукти.

"Сливането на устойчивостта и технологиите в едно е относително нова, но нарастваща тенденция в индустрията", казва Майк Уоткинс, директор на отдела за търговия и бизнес в консултантската компания Nielsen UK.

Ocado цели да лицензира метода, който използва в своите складове и да го предлага на други търговци. Онлайн търговецът вече е сключил сделки с две компании Kroger в СAЩ и Casino Guichard-Perrachon във Франция.

Компанията, навлизаща във вертикалното земеделие, работи и върху робот "Second Hands" , който може да събира и пакетира хранителните продукти без да ги наранява.

Акциите на Ocado скочиха с 3% в Лондон, достигайки ръст от 45% до този момент през настоящата година. Все още компанията среща сериозна конкуренция, особено в лицето на Amazon, която също започна доставки на плодове и зеленчуци.