Производителят на първата българска суперкола Sin Cars планира да изгради завод за малки електрически автомобили в Русе. Целта е там на година да се произвеждат до 20 хиляди такива коли.

Това намерение е потвърдил основателят на дружеството Росен Даскалов в съобщение преди участието на компанията на автосалона в Женева.

По неговите думи возилата ще бъдат малки и ще са подходящи за пътуване в града или за извършване на бизнес услуги. Цената им ще бъде сравнително ниска - най-малката ще бъде на цена около 10 000 евро. Колите ще носят името Sin L-City.

"Планираме заводът за електрически коли в Русе да е с площ от 6000 квадратни метра, на два етажа. Инвестициите в самата фабрика и оборудването ще е минимум 10 милиона лева. В зависимост от поръчките и капацитета ще бъдат ангажирани около 100 души за сглобяване на колите", посочва Даскалов, цитиран от "24 часа".

"Батериите ще ги сглобяваме сами което правим и в момента, за да сме независими от доставките на големите производители. Нещата са много динамични и ще се изясняват още повече и след салона в Женева, защото към проекта има интерес и от няколко чужди инвеститора", допълва той.

Според плановете серийното производство трябва да започне на 2020 година.

Производителят Sin Cars иска да набере 20 милиона лева от фондовия пазар

Производителят на първата българска суперкола иска да набере 20 милиона лева от фондовия пазар

Капиталът ще бъде насочен в нова линия за малки напълно електрически коли

Междувременно през октомври миналата година стана ясно, че Sin Cars планира да дебютира на фондовия пазар у нас. Според информацията тогава стана ясно, че целта на компанията е да набере финансиране, за да навлезе на пазара с електрически автомобили.

Целта беше дружеството да набере около 20 милиона лева при първичното си публично предлагане на акции (IPO) на Българската фондова борса (БФБ).

"Нашата цел е да продаваме мултифункционални малки градски коли, които ще бъдат използвани за транспорт, от таксиметрови компании и за доставки", коментира собственикът на Sin Cars Росен Даскалов в интервю пред Bloomberg.

Продажбите на компанията се изчисляват на около 2,3 милиона долара годишно, като тя прави около 50 състезателни коли за 12 месеца за клиенти от САЩ, Южна Америка и Австралия.