Пристанището в Хамбург, третото най-голямо в цяла Европа, ще използва футуристичната транспортна система Hyperloop, създадена по визия на главния изпълнителен директор на SpaceX и Tesla Илън Мъск, за да пренася контейнери от кея до местата за складиране, пише Handelsblatt.

Hyperloop работи чрез създаването на вакуум, в който капсули, пренасящи пътници или товар, се движат върху въздушна възглавница. Идеята на Мъск е още от 2011 г. и се роди като алтернатива на спорна нова жп-линия между LA и Сан Франциско.

На теория, капсулите ще могат да се движат със скорост до 1 220 км/ч.

Няколко консорциуми работят по подобни проекти, включително базираната в САЩ Hyperloop Transportation Technologies, която е подписала договор и с оператора на пристанището в Хамбург Hamburger Hafen und Logistik.

Двете компании вече са създали съвместно предприятие, за да разработят решение. На пристанището ще бъде изграден 100-метров път и док за товарене.

Целта е да бъде утъпкан пътя и за по-амбициозни приложения на Hyperloop. Един ден контейнерите могат да бъдат пращани по тръби до логистични хъбове далеч от пристанището, което ще намали трафика по пътищата, както и замърсяването на въздуха.

Първоначалната инвестиция ще бъде €7 милиона.

Hyperloop е тук: Представиха първата пътническа капсула към свръхзвуковия транспорт (ВИДЕО)

Hyperloop е тук: Представиха първата пътническа капсула към свръхзвуковия транспорт (ВИДЕО)

Какво знаем за нея?

Проектът е и начин Хамбург да подобри репутацията си, след като загуби бизнес от Ротердам и Антверп в последните години. Това се дължи основно на закъснението от 10 години в разширението на река Елба, което щеше да позволи преминаването на по-големи кораби.

През първите девет месеца на 2018 г. през пристанището са преминали 100,8 тона, спад от 3,4 процента спрямо миналата година.

Hyperloop проектът трябва да е готов до 2021 г., когато Хамбург ще бъде домакин на световния ITS Mobility конгрес.

HyperloopTT, основана през 2013 г., сключва договори за съвместно изграждане по света, включително и за първата тестова линия в Тулуза, дом на консорциума Airbus. Компанията планира да изгради и линия в Абу Даби и вече подписа и договор за проучване, за да свърже Братислава с Брно.

В най-добрия за пристанището случай, то ще може да лицензира технологията за използване и на други пристанища.

Европейската база, в която ще се разработва технологията за свръхзвуковия Hyperloop

Европейската база, в която ще се разработва технологията за свръхзвуковия Hyperloop

Това ще е вторият такъв център на Стария континент