Веригата за пици Domino`s, която има и франчайз в България, цели да разшири бизнеса си до 25 000 обекта и да повиши своя пазарен дял.

Това означава, че хранителната компания трябва да открие още 10 000 места към работещите понастоящем на повече от 85 пазара, за да успее да достигне до заложения брой заведения, пише CNBC.

В България веригата има 26 обекта в София, Пловдив и Бургас. През 2018 г. българският екип, който държи франчайз правата, стъпи и в Сърбия с две пицарии в Белград.

Domino's отваря още 10 обекта в България, стъпва и в Сърбия

Domino's отваря още 10 обекта в България, стъпва и в Сърбия

Веригата достави 2,5 милиона пици за година у нас

"Всичко е част от нашата стратегия за укрепване на пазарите, на които работим. Обектите ни приближават до клиентите. А и така се намалява цената на доставката, тъй като ние се движим на кратки маршрути. Освен това се увеличават заплатите на шофьорите, защото те могат да обиколят повече адреси, когато не са на големи разстояния едни от други", обясни главният изпълнителен директор Рич Алисън.

Domino`s не използва услугите за доставка на Uber Eats и DoorDash. Компанията инвестира в совите дигитални услуги и не иска да предоставя събраните данни на над 20 милиона потребители на трети страни. Веригата за пици е разработила "програма за лоялност" - приложение, което помага на Domino`s да засили продажбите си и да спечели нови клиенти. Освен това то показва на компанията откъде другаде клиентите на веригата си купуват пици.

Акциите на Domino`s се повишиха, след като печалбите от първото тримесечие надминаха прогнозите. Въпреки че в много физически обекти продажбите не стигнаха до очаквания брой, ръстът от 3,9 процента, който компанията обяви, не е никак слабо постижение.

Според Алисън, за да стане империя, Domino`s трябва да предлага последователни услуги на клиентите си и най-евтината доставка. Целта е времето от 9 минути за доставяне до адрес да се съкрати на 5-6 минути. Според него един пай трябва да се достави в рамките на 25 минути след поръчването му.

"Колкото повече адреси имаме да обслужим на час, толкова по-добре е това за нас. Много е трудно да се достави храна на стойност 20 долара за 9 минути. Ние трябва да усъвършенстваме услугите си, за да се защитим от нововъзникващите конкуренти ", казва Алисън.