WPP ще инвестира в увеличаването на криейтив персонал и ще намали разходите, като съкрати хиляди административни позиции, гласи плана на новия директор Марк Ред, с който той цели да върне най-голямата рекламна група в света отново към растеж.

Ред, ветеран в компанията, който замени основателя Мартин Сорел, представи визията си след тежък период, в който агенцията загуби няколко ключови клиенти. От своя страна това доведе до предупреждение за бъдещите печалби и 40 процента срив на акциите, припомня Reuters.

През следващите три години WPP ще похарчи £300 милиона, за да реструктурира дейността си и цели да намали разходите с £275 милиона на година до 2021 г.

До 3 500 работни места ще бъдат съкратени, като в същото време ще бъдат наети около 1 000 души. Общо, за компанията работят около 130 000 души.

"Имаме нужда от по-семпло WPP, имаме нужда да инвестираме в бъдещето", заяви Ред пред агенцията. "WPP стана твърде тромава, има твърде много повторения в дейностите", допълни той.

Акциите на WPP се покачиха рязко с 5 процента, като компанията получи пазарна оценка от £10,8 милиарда.