Международните платформи за стрийминг музика се радват на голяма популярност в Индия. След по-малко от три седмици след като основаната в Стокхолм платформа Spotify влезе в южноафриканската страна, YouTube също предложи своята версия - YouTube Music на индийския пазар с абонамент от $1,44. Новите представители на музикалните платформи ще се конкурират с вече утвърдените там Apple и Amazon Music, както и с местните варианти Gaana, JioSaavn и Hungama.

Интересът на Индия към музикалните платформи се дължи на развиващата се там стрийминг индустрия, пише Quartz. Тя от своя страна претърпява бум заради все по-лесния достъп до смартфони и интернет.

За интензивното развитие на стрийминг индустрията голяма заслуга има Reliance Jio - телекомуникационната компания на най-богатия човек в Индия - Мукеш Амбани. С изключително ниските такси за мобилен интернет, Jio направи музикалните платформи популярни не само в големите метрополиси, но и в по-малките индийски градове.

Според експертите приложенията за музика могат да задминат видео платформите като Netflix, Amazon Prime Video и Hotstar. Това е така, защото за разлика от видео продуктите, които са твърде обсебващи, музикалните приложения могат да работят и като фон на друга дейност. Например, потребителите могат да бъдат в Facebook или да си чатят в друга социална мрежа и едновременно да слушат музика, тъй като стрийминг платформите го позволяват.

Индийските потребители прекарват средно по 21,5 часа на седмица, слушайки музика, което е повече от глобалната стойност - 17,8 часа седмично. Spotify е събрала над милион потребители само за седмица след стартирането си на индийския пазар.

Въпреки бързото разпространение сред индийците, те не склонни да плащат високи абонаменти за музикалните платформи. Компаниите с музикални приложения там имат най-ниски цени и най-много безплатни функции, но не се знае дали това ще остане така и занапред.