Сингапур тества технологии, които ще позволят на азиатския петролен хъб да увеличи количеството енергия, което добива от възобновяеми източници. И да запазва голяма част от нея при нужда.

Градът-държава ще използва соларни панели, поставени в плавателни съдове. В момента се провеждат тестове, предава Bloomberg. Ако технологията се окаже успешна, тя ще може да доставя до 25% от нужното електричество.

Проблемът на Сингапур е, че има природни ограничения за поставянето на вятърни или водни централи, както и няма достатъчно свободна земя за соларни панели.

Градът-държава е и един от първите в света, които ще усетят с пълна сила негативните последици от глобалното затопляне, тъй като островът не е особено висок и може да бъде залят от водата.

Сингапур ще проведе тестове и с вертикални слънчеви панели, поставени по небостъргачите

Още един град, тясно свързан с петрола, обяви планове да използва повече "зелена енергия".

След намирането на резерви от нефт в Северно море Абърдийн стана "петролната столица на Европа". Времената обаче се менят, коментира CNBC. И днес шотландският град се гордее най-големия брой автобуси, задвижвани от водородни горивни клетки.

Проектът е на стойност 24.98 милиона долара, а иновативните превозни средства вече обикалят улиците на града, возейки пътници.

"Те са доста подходящи за нас, тъй като, както много други градове, имаме проблеми с качеството на въздуха", казва Барни Крокер, който оглавява общинския съвет в града.

Превозните средства с водородни горивни клетки не изпускат вредни емисии, а остатъчният продукт при движение е само водна пара. Те са далеч по-ефективни от традиционните двигатели на дизел и бензин и имат възможност да се движат до 500 километра. Тези в Абърдийн използват около 40 килограма водород за 420 километра.

"Гражданите одобряват и харесват новите автобуси. Те са абсолютно безшумни и предлагат комфортно придвижване", допълни Крокер.