Главният регулаторен орган за защита на личните данни във Великобритания предупреди за безразсъдно и нередно използване на лицево разпознаване на обществени места. "Проблемът става все по-сериозен и той важи не само за Обединеното кралство, а за още много места по света", съобщава регулатора.

Комисарят по информацията на Великобритания изразява загриженост относно възможността за злоупотреба с разпознаването на лицата на хората на публични места и предупреждава, че трябва да се обърне много сериозно внимание на защитата на данните, тъй като лицевото разпознаване се разширява все повече.

Amazon забрани на полицейските служби да използват софтуера ѝ за лицево разпознаване

Amazon забрани на полицейските служби да използват софтуера ѝ за лицево разпознаване

Мораториумът е за срок от една година, като през това време Amazon призовава законодателите да наложат правила за технологията

Инструменти като Amazon"s Rekogmination позволяват на правоприлагащите органи и други организации да записват лицата на минувачите на публични места и автоматично да търсят съвпадения в база данни с лица на хора, които представляват интерес за властите, като изчезнали, престъпници или бегълци.

Разследвания обаче са установили много неоправдани употреби налицево разпознаване, включително генериране на биометрични профили, насочени към хора с цел персонализирана реклама.

В София започват тестове на плащане с лицево разпознаване

В София започват тестове на плащане с лицево разпознаване

Засега само на едно място в столицата

"Когато личните данни се събират масово и без знанието, избора или контрола на хората, негативното въздействие може да бъде значително ", коментира комисарят по защита на информацията във Великобритания -Елизабет Денъм.

"Трябва да можем да заведем децата си в развлекателен комплекс, да посетим търговски център или да обиколим града, за да разгледаме забележителностите, без да сме жертва на събиране и анализиране на нашите биометрични данни при всяка наша стъпка", допълва Денъм.

Тя предполага, че в бъдеще камерите за видеонаблюдение може да се комбинират с личните ни данни в социалните мрежи и затова сега е времето да се вземат мерки срещу това.

Миналата година много компании, включително IBM, прекратиха или спряха работата си по лицево разпознаване (LFR), а Европейският съюз предложи петгодишен мораториум върху внедряването на LFR в публични пространства.

Биг Брадър в Москва: 170 000 камери с лицево разпознаване ще следят хората в столицата

Биг Брадър в Москва: 170 000 камери с лицево разпознаване ще следят хората в столицата

Към момента системата струва на местните власти 86 милиарда долара годишно