Двуцифреният ръст на обемите в калифорнийското пристанище сигнализира, че компаниите изтеглят поръчки напред преди нов рунд на мита, които ще засегнат търговията между САЩ и Китай през януари, пише WSJ.

Пристанищата в Южна Калифорния, Джорджия и Вирджиния отчитат двуцифрен ръст на вносния обем от септември до октомври, отбелязвайки месечни рекорди, докато мебели, облекло, авточасти и други стоки се изливат в промишлени количества.

"Върви бързо и яростно", казва Алън Маккоръл, старши вицепрезидент на Yusen Terminals LLC, операция за обработка на контейнери в пристанището на Лос Анджелис. "Октомври беше само изливане на стоки".

Съседните пристанища в Лос Анджелис и Лонг Бийч, най-големите центрове на страната за търговия с контейнери и основната дестинация за внос от Китай, миналия месец са обработили с 17,7% повече входящи контейнери спрямо същия период миналата година и с 10,2% повече спрямо Август.

Стоките, засегнати от мита, изглежда се доставят най-много. Търговският анализатор Крис Роджърс от изследователската група Panjiva заяви, че вносът на облекло е нараснал с 19,7% през октомври. Вносът на мебели е нараснал с 14,7%, а вносът на части за автомобили е нараснал с 9,9% през миналия месец в сравнение с миналата година.

Пристанището във Вирджиния заяви, че вносният товар е нараснал със 17% от септември до октомври. В Джорджия вносният товар нараства с 18.5% на месечна база.

Издърпването на поръчките по-рано носи преки и потенциално косвени разходи за търговците на дребно и производителите. Компаниите ще трябва да държат стоките на инвентар по-дълго и в крайна сметка търговците могат да останат с много допълнителна стока, която не се продава.

Ръководителите на Walmart Inc. съобщават, че преглеждат всяка стока, на която може да бъдат наложени по-високи мита в следващите месеци и преговарят с доставчици как да намалят разходите.

В същото време корабоплавателните компании се подготвят за потенциален спад на търсенето след края на годината, защото напрежението от търговската война между САЩ и Китай досега стимулира потока от стоки на корабите, но се очаква търсенето да намалее в началото на 2019 г. след влизането в сила на още мита.