Когато пандемията на новия коронавирус се разпространи в цяла Европа по-рано тази година, само в рамките на дни тоалетната хартия премина от обичайна битова вещ в доста ценена стока, дори символ на извънредната ситуация по света.
Докато потребителите панически се втурнаха да се запасяват за предстоящото блокиране, в Германия трябваше дори да се въведат ограничения в дажби за покупката на тоалетна хартия, след като рафтовете с продукта останаха празни в цялата страна.
Несигурността нараства заедно със случаите
Когато настъпи лятото и ограниченията бяха отслабени, търсенето на тоалетна хартия в крайна сметка се стабилизира. Но сега, когато процентите на инфекция в Германия отново се увеличават, изглежда страхът от повторно блокиране насочва клиентите обратно към хигиенния продукт и паническото купуване отново е налице, пише местният сайт Local.de.
"В момента забелязваме поредното нарастване на търсенето на някои продукти като тоалетна хартия в нашите магазини", коментира говорител на верига супермаркети пред германското списание WirtschaftsWoche.
Веригата Lidl потвърди това - магазините усещат нарастване на търсенето, но вериги като Rewe, dm и Kaufland все още не са отчели промяна.
Много германци пишат в социалната мрежа Twitter, за да се оплачат или да се подиграят с недостига на тоалетна хартия.
Поуки
Въпреки съобщенията за празни рафтове обаче, двамата търговци подчертаха, че продаването на паника в никакъв случай не е необходимо.
"След събитията, които видяхме по-рано тази година, ние следим промените в търсенето по-внимателно от всякога, за да гарантираме, че нищо не е в недостиг."
Lidl също потвърди, че е магазините на компанията са "добре подготвени". Веригата посочи и че е в състояние да "реагира бързо, за да осигури на обектите си достатъчно доставки", ако търсенето продължава да се увеличава.