След една година, в която недостигът на тоалетна хартия в САЩ доведе до свръх търсене и накара американците да се презапасяват с продукта, днес продажбите спадат до нивата от преди пандемията. The Wall Street Journal пише, че през януари те са намалели с над 4% в сравнение със същия период на миналата година.

Дали обаче това се дължи на спираща тревога за продукта или на свръх запаси?

"До скоро никога не се знаеше кога няма да можем да получим достатъчно тоалетна хартия, така че всеки път, когато излизахме, купувахме", казва 62-годишната Марджори Грийнбърг от Ню Йорк, цитирана от The Wall Street Journal .

Грийнбърг все още разполага в килера си с 54 ролки и от известно време е спряла да се презапасява. Миналогодишните запаси на тази жена, както и на много други американци, днес започват да влияят върху продажбите.  Припомняме, че почти в цял свят търсенето на тоалетна хартия нарасна през първите седмици на пандемията през 2020г. В САЩ свръх запасяването удвои продажбите на продукта още през втората седмица на март 2020 г. и остана повишено през почти цялата година.

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Може ли стоката да стане дефицитна за по-голям период от време?

През 2020 г. американците са похарчили над $11 милиарда за тоалетна хартия спрямо 9 милиарда през 2019 г.

Според данните на NielsenIQ, ако сегашното темпо и спад в продажбите се запазят, през 2021 г. те ще бъдат под $9 милиарда.

Сякаш нищо друго не тревожи американците толкова, колкото тоалетната хартия

В началото на април главният изпълнителен директор на Walmart Дъг Макмилън призова потребителите да спрат да купуват толкова много тоалетна хартия.

През изминалата година в Европа, Германия и Великобритания бяха първенците в масовото купуване на тоалетна хартия. Към днешна дата, презапасяване вече няма.

Защо стартъп за тоалетна хартия получи $3 милиона финансиране

Защо стартъп за тоалетна хартия получи $3 милиона финансиране

Cloud Paper е подкрепен от най-големите имена в инвестирането