В Лангсдорф, малко селище с население от 200 души, единственото, което разделя жителите от местната кръчма Zur Kastanie е тясна ивица настилка. Обикновено централната улица е тиха, дори безлюдна, но сега е задръстена от по над 10 000 автомобила и камиона дневно, което прави посещението за халба бира почти невъзможно, разказва Bloomberg.

"Най-големият проблем за нас е шумът и вонята от трафика", казва кметът Хартмут Колшвески, стоейки до причината за проблема: отсечка от близката до селището магистрала А20, която се разруши по-рано тази година.

Последното припомняне за рисковете от остаряващата инфраструктура дойде във вторник, когато мост в Италия се срина, убивайки поне 35 души. Германия също не е застрахована. Някога държавата бе обект на завист заради мрежата ѝ от пътища, мостове и железопътни линии. Сега инфраструктурата се разпада след десетилетия на недостатъчно финансиране.

По данни на World Economic Forum Германия вече е на 15-та позиция по качество на инфраструктурата, след Оман и Португалия.

А20 преминава през района на канцлера Ангела Меркел. Тя отвори ключовата артерия в бившия комунистически регион на церемония през декември 2005 г., по-малко от месец, след като се закле като лидер на страната. Но над 12 години по-късно четирилентовата магистрала е един от най-ясните знаци за растящата криза.

Системното недофинансиране за пътна инфраструктура под управлението на канцлера Ангела Меркел

Източник: Bloomberg

Системното недофинансиране за пътна инфраструктура под управлението на канцлера Ангела Меркел

Освен че качествената инфраструктура е важна за опазване на човешкия живот, германската икономика разчита на добре работещите транспортни връзки, за да доставя стоки. Задръстванията са причинили щети на икономиката за €60 милиарда през миналата година заради загубено работно време и забавяния на доставки, казва Михаел Шрекенберг, изследовател в Университета в Дуисбург-Есен.

Решението на проблема ще излезе скъпо. Общият инвестиционен недостиг за германските общини, което не включва национални и регионални проекти, достига €159 милиарда през 2017 г., според изследване на държавната инвестиционна банка KfW. Пътната инфраструктура отговаря за около една четвърт от тази сума.

Правителството на Меркел, което ограничи разходите в зората на дълговата криза, най-накрая се отърси. Коалиционното споразумение зове за рекордни инвестиции в инфраструктурата, както и за €2,4 милиарда, които да бъдат вложени в дигитална свързаност. Освен средства, властите ще подпомогнат процеса и чрез забързване на процедурите за планиране и одобрение. Критиците обаче не са доволни.

Докато старата инфраструктура се руши, мрежите, нужни за развиване на дигиталната икономика също изостават. Германия е на 76 позиция в света по покритие на мобилните мрежи - след Алжир, Мали и Шри Ланка. Проблемът е толкова сериозен, че министърът на транспорта планира ведомството да пусне приложение до края на годината, от което да могат да бъдат подавани сигнали.

На среща това лято с операторите Deutsche Telekom, Vodafon и Telefonica, той дори обеща да намали таксите за 5G мрежи с по €1 милиард, ако телекомите разширят покритието си.

"Данните са най-важният ресурс днес", казва Бернад Лоренц, партньор в консултантската EY в Берлин. "Ако Германия иска да има роля, ще трябва да инвестира много повече.

Огромният търговски излишък на Германия става токсичен

Огромният търговски излишък на Германия става токсичен

Тя трябва да харчи повече и да поведе Европа по същия път