Американската компания 3M, чийто най-известен продукт е марката лепенки Scotch, планира да съкрати 2000 души в глобален мащаб.

Компанията ще прибегне към освобождаването на тези служители заради по-слаби продажби през последното тримесечие и влошена прогноза за развитието на бизнеса й през тази година, съобщава CNN Business.

Продажбите на производителя са се свили с 5% до 7,9 милиарда долара през първото тримесечие на 2019 година в сравнение с предходната. Въпреки че приходите на компанията от американския пазар, който е най-голям за нея, са нараснали, тези в Европа, Близкия Изток и Африка са се свили с 9%. Продажбите в Азия също намаляват със 7 на сто за разглеждания период.

"Това първо тримесечие беше разочароващ старт на годината за 3M", посочва главният изпълнителен директор Майк Роман в официална позиция.

"Продължаваме да се борим със забавяне на ключовите ни пазари", допълва той.

Заради това от производителя ще съкратят 2% от персонала си в глобален мащаб, което се очаква да им спести до 250 милиона долара годишно. От ръководството посочват, че съкращенията ще бъдат концентрирани в по-слабо представящите се пазари за тях.

3M присъства и в България, като офисът й се намира в Бизнес парка в София.