Google публикува във вторник, че е похарчила рекордните 21,2 милиона долара за лобиране пред правителството на САЩ през 2018 г., надминавайки предишния си рекорд от 18,22 милиона през 2012 г., информира Reuters. Компанията обикновено води класацията за разходи за лобизъм и е направила сериозни разходи в тази насока, заради наболелите скандали около практиките ѝ и засиленото внимание, което привлекоха те върху нея.

Facebook разкри, че също така е похачрчила повече за лобиране през 2018 г. отколкото някога преди - 12,62 млн. долара. Това се е повишение от 11,51 млн. долара през 2017 г., според проучване мозъчния тръст Center for Responsive Politics.

Индустрията има добра причина да увеличи увеличи влиянието си миналата година: тя е изправена пред по-голям конгресен и регулаторен контрол след многобройни нарушения, свързани с личните данни и разкрития, че Русия е използвала медийните им платформи за разпространение на пропаганда, предназначена да повлияе на президентските избори през 2016 година.

Някои критици от индустрията също казват, че технологичните гиганти са станали твърде големи и твърде силни, което води до предложения отляво и отдясно на политическия спектър, че компаниите трябва да бъдат разбити.

Колко плащат Facebook и Google за лобизъм в Брюксел?

Колко плащат Facebook и Google за лобизъм в Брюксел?

Цифрите, които компаниите доброволно са обявили, включват разходи за лобизъм в европейските институции за служители, офиси, събития и членство в търговски организации

Google заяви, че лобира за десетки въпроси, което отразява колко неразривно свързани са стнали нейните услуги с ежедневния живот на американците и търговията. В документите са цитирани теми като неприкосновеността на личния живот, сигурността на личните данни, антитръст практиките, международната данъчна реформа, митата, търговията, опиоидната криза, изкуствения интелект, облачните услуги, автономните превозни средства, имиграцията, бъдещето на работата, криптирането и националната сигурност, пише Bloomberg.

Депутатите и регулаторите на САЩ все по-усилено разглеждат нови правила за защита на личните данни и антитръстовите правила, за да овладеят мощта на големите доставчици на интернет услуги. Регулаторните реакции в Съединените щати, както и в Европа и Азия, са близо до върха на списъка с опасения за инвеститорите на технологии, според финансовите анализатори.

Франция глобява Google $56,8 милиона по новите правила за лични данни

Франция глобява Google $56,8 милиона по новите правила за лични данни

Google бе обвинена, че принуждава потребителите да приемат нови правила за поверителност

Microsoft е похарчила 9,52 млн. долара за лобиране през 2018 г., според докладите ѝ от вторник, в сравнение с 8,5 млн. долара през 2017 г., но под 10,5 млн. долара през 2013 г.

Apple е похарчила миналата година 6,62 милиона долара, в сравнение със своя рекорд от 7,15 милиона долара през 2017 г., според данни на Center for Responsive Politics.

Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай, който за пръв път даде показания през декември пред американския Конгрес, заяви, че компанията подкрепя идеята за национално законодателство относно поверителността на данните. Но оспори обвиненията за политически пристрастия, които се проявяват в резултатите от търсенето в платформата на компанията и за задушаване на конкуренция.

Фейсбук заявява, че обсъждането на " интегритета на изборите" с представители на националната сигурност е сред новите области на лобиране през четвъртото тримесечие.