Законопроект, приет от Калифорнийската асамблея вероятно ще квалифицира водачите на Uber и Lyft, които сега се смятат за независими изпълнители, като служители на компаниите за споделено пътуване.

Според клаузите изложени там, няма как водачите на Uber и Lyft да са независими изпълнители, защото не извършват други транспортни курсове, освен за тези две компании.

Двата превозвача, които са сериозни конкуренти, обединиха усилията си, за да възпрепятстват приемането на законопроекта. Те обещаха по-добри условия за шофьорите си и сигурност на работните им места, пише Quartz.

Необичайният съюз между главния изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи и съоснователите на Lyft Логан Грийн и Джон Зимър е сериозен знак доколко одобряването на законопроекта е заплаха за тях.

Общо бизнесът и на двата превозвача възлиза на 100 милиарда долара. Компаниите обаче ще са повлияни от промяната, тъй като считането на водачите за техни служители ще наложи и по-високо възнаграждение, което означава разходи за фирмите.

Работниците са защитени от минимално възнаграждение, осигуровки и редица още предимства, които се полагат по право на един работник. Но това ще излезе солено на Uber и Lyft. В допълнение ако се водят служители на компаниите, водачите ще могат да сформират съюз, в който да се договарят и да защитават правата си.

Шофьорите на Uber и Lyft стачкуват, защото компаниите не ги водят като свои служители

Шофьорите на Uber и Lyft стачкуват, защото компаниите не ги водят като свои служители

Те се класифицират като независими изпълнители, а така не могат да получат исканията си

Анализатори от Barclays са изчислили, че преквалифицирането на шофьорите като служители ще струва на компаниите по 3 625 долара на човек. Тази сума е достатъчна да увеличи оперативната загуба на Uber с повече от 500 милиона долара, а на Lyft с 290 милиона долара.

Според данни на Barclays водач на непълен работен ден ще взима 15 600 долара на година. Това означава, че той ще получава по 20 долара на час за 15 часа на седмица. А годината има 52 седмици.

Uber има 140 000 превозвачи в Калифорния, а Lyft - 80 000. Това означава, че Uber ще дължи 222 милиона долара данъци върху заплатите и разходите за обучение на година, а Lyft - 127 милиона долара.

Освен това има задължителна застраховка, които заетите в страната трябва да притежават. Като се прибавят и данъците към работната заплата и разходите за работника Uber ще трябва да плати за своите служители 508 милиона долара на година, а Lyft 290 милиона долара.

Тези суми за сериозен удар и върху двете компании. Uber отчете оперативна загуба от 1 милиард долара за първото тримесечие на 2019 година, която според анализаторите ще достигне до 3,9 милиарда долара за годината.

Последствията за Lyft са още по-сериозни, тъй като компанията оперира само в САЩ и затова има повече рискове за нея. Прогнозите са, че оперативната загуба ще бъде 1,2 милиарда долара за 2019 година.