Миналата седмица Илън Мъск представи нов спортен модел, който ще ускорява до 100 км/ч за едва 1.9 секунди. Съвсем нелошо постижение, но има едно друго число, върху което инвеститорите може би ще искат да се фокусират:

През последните 12 месеца производителят на електрически автомобили харчи пари със скорост 8 000 долара в минута (или 480 000 долара за час), показват данни на Bloomberg.

Ако продължи с тази скорост, компанията ще изхарчи всичките си средства на 6 август 2018 г.

Камионът на Tesla: Ускорение до 100 км/ч с 35 т. за 20 секунди

Камионът на Tesla: Ускорение до 100 км/ч с 35 т. за 20 секунди (ВИДЕО)

Мъск представи и обновена версия на Roadster - "най-бързата кола серийно производство в света"

Малко анализатори очакват Tesla да продължи да изразходва парите си с това темпо, а самата компания посочва, че е започнала да увеличава производството на най-важния си Model 3, който ще донесе свежи средства. И инвеститорите не изглеждат притеснени. Във вторник акциите на компанията се покачиха с 3 процента до 317.81 долара, давайки й капитализация от 53 милиарда долара. Ford Motor Co. е оценена от пазарите на 48 милиарда долара.

Но все пак нуждата от пари стана ясна миналата седмица, когато Мъск разкри последния си план да набере средства: да накара клиентите да платят предварително за автомобили, които няма да бъдат доставени в следващите години.

Tesla отчете най-голямата си загуба в историята, а Model 3 все още се бави

Tesla отчете най-голямата си загуба в историята, а Model 3 все още се бави

Вместо 1 500 броя от достъпния седан, компанията е произвела едва 260 през октомври

Шансът да притежавате една от първите 1 000 бройки на новия Roadster ще ви струва 250 000 долара днес, а автомобилът ще бъде доставен (евентуално) през 2020 г. Ако всички те бъдат резервирани, това ще донесе нови 250 милиона долара на компанията.

За всички следващите модели Roadster Tesla иска по 50 000 долара предварително. Компаниите пък могат да резервират влекача срещу 5 000 долара. Неговото производство ще започне през 2019 г.

"Той (Илън Мъск - бел. ред.) се нужда от пари бързо", казва Кевин Тайнан, анализатор в Bloomberg Intelligence, който изчислява, че Tesla ще трябва да набере поне още два милиарда долара свежи средства до средата на следващата година.

Възможностите за свеж капитал обаче са ограничени. Пазарът на облигации е възможен изход, но инвеститорите, които купиха 1.8 милиарда долара дълг преди три месеца, в момента губят пари, макар книжата да се възстановиха малко от дъното от 93.88 цента за долара.

Така може да се окаже, че продаването на дял от компанията е единствената опция. Но това може и да не се хареса на съществуващите акционери.