Ваня Манова, мениджър за България и Северна Македония на Mastercard, поема Косово и Албания, съобщиха от компанията. С промяната клъстър Балкани спира да съществува в структурата на дружеството, а регионалните пазари ще се разглеждат като част от другите държави в Централна и Източна Европа.

Рокадата е нужна, след като Артур Туремка, досегашен генерален мениджър за Балканите, поема нова роля като старши вицепрезидент на глобалното търговско звено на Mastercard за предплатени карти в Лондон. Йелена Ристич, ще продължи да е регионален мениджър за Сърбия, Черна гора и Босна и Херцеговина.

MasterCard сменя логото си

MasterCard сменя логото си

Символ на компанията остават само пресичащите се червен и жълт кръгове

В новата си роля Ваня Манова ще отговаря за управлението и развитието на регионалната бизнес и пазарна стратегия в четирите силно динамични балкански страни. Новото разпределение позиционира страната ни като стратегически фактор за развитието на компанията в Централна и Източна Европа.

По този начин България продължава с развитието си като самостоятелен пазар в региона. От октомври 2015, Mastercard разшири присъствието си на пазара, като партнира с местен доставчик на услуги, за да създаде екип от над 50 служители, който поддържа здравословна и нарастваща линия на платежния бизнес на компанията.

"България, Северна Македония, Косово и Албания се развиват много добре по отношение на иновациите при финансовите услуги. За нас бъдещето принадлежи на мобилните плащания и плащанията, които потребителите могат да правят в движение. Перспективите пред региона са отлични, защото потребителят е гъвкав и положително настроен към новите технологии - това дава ясна индикация за бързото развитие и потенциал на пазарите ни", коментира Ваня Манова.

Кариерата на Ваня Манова в Mastercard стартира преди 10 години като Мениджър връзки с клиенти, като през 2016, тя заема позицията на Мениджър за България и Северна Македония. От март 2019, Манова отговаря за развитието и изпълнението на стратегията на компанията за насърчаване на картовите и електронните разплащания в четирите държави, въвеждането на иновациите и технологичните решения на Mastercard, както и за създаванетo на стабилни партньорства с ключови клиенти, с правителствения и публичен сектор.

Шефът на Mastercard: Данните са новият петрол

Шефът на Mastercard: Данните са новият петрол

Те са обществено благо и не бива да се ползват само за комерсиални цели