Испанският моден търговец Zara прави производството си колкото се може по-безвредно за околната среда. Всичкият памук, лен и полиестер, който се използва от бранда, ще бъде органичен, устойчив и рециклиран. Това трябва да се случи до 2025 година, става ясно от компанията собственик на марката Inditex.

Модната група ще използва тази политика и за другите свои брандове, включително Zara Home, Pull&Bear и Bershka, пише CNN.

Inditex заяви намерението си да се концентрира върху устойчиво производство на годишната среща тази седмица. Употребата на споменатите материали, както и на полусинтетичната тъкан вискоза ще представляват 90% от суровите материали, използвани от марките. От компанията са заявили, че ще разчитат на изцяло устойчива вискоза за своите продукти до 2023 година.

Главният изпълнителен директор на модната група Пабло Исла е съобщил, че 100% от суровите материали, които се използват сега, ще бъдат изцяло устойчиви.

"Ние трябва да покажем нуждата от промяна, не само в компанията, но и в целия сектор. Устойчивото развитие е задача, която няма край, в която всеки тук от Inditex участва и ние успешно я разпространяваме сред нашите брандове", допълни той.

Компанията обаче има и още зелени цели, като тази да направи всички търговски обекти на Zara "екологично ефективни" до края на 2019 година. А това включва намаляването на вредните емисии, пестенето на енергия и минимизирането на количеството боклук.

Модната група възнамерява 80% от електроенергията в нейните магазини, складове и офиси да бъде чиста до 2025 година.

Това не е първата кампания на Inditex за устойчиво развитие. Клиентите могат да рециклират дрехи, обувки и аксесоари в повече от 1300 магазина. Тази политика компанията е предприела с оглед на количеството дрехи, които се изхвърлят.

Inditex продава продуктите си на повече от 200 пазара онлайн и има над 7000 магазина в 96 страни. Магазините на Zara са повече от 2000 от общия брой на групата.

Заплахата за $24 милиарда, пред която са изправени модните гиганти Zara и H&M

Заплахата за $24 милиарда, пред която са изправени модните гиганти Zara и H&M

Една ниша може да се окаже по-печеливша от "бързата мода" в следващото десетилетие