Нови изследвания показват, че големите компании, които увеличават бюджета си за научноизследователска и развойна дейност, често вместо голяма полза получават опустошителен ефект. 

Много от техните най-добри служители напускат да започнат нов свой бизнес, като вземат новите идеи с тях, вместо да останат във водеща иновационна компания. Всъщност, те не искат да дават идеите си на голяма компания, която ще ги притежава и ще получава печалби от тях.

Защо да работите в голяма корпорация, когато можете да създадете собствена компания въз основа на вашите собствени идеи? 

"100% вътрешно увеличение на разходите за научноизследователска и развойна дейност води до увеличение с 8.4% на напусналите и насочили се към собствено предприемачество служители ", твърди проучване на професор Таня Бабина от Колумбийския университет и Сабрина Хауъл, преподавател по финанси от бизнес колежа при Нюйоркския университет. 

Загубата на служители за стартиращи фирми " тъмната страна на научноизследователската и развойна дейност, пишат те, отбелязвайки, че "ефектът също така отразява идеи или привички, които са лошо допълнение към активите на фирмата." 

Проучването се основава на корпоративни документи и по-специално на изключителния достъп, който учените са получили до данните на Бюрото по преброяване на населението на САЩ от 1990 г. до 2008 година. Тези данни показват кой, къде и кога е работил, кога и къде е напуснал, колко е спечелил. Анализът се отнася до дела на служителите на компаниите, които "изчезват и влизат в първите пет други добри фирми, създадени в рамките на три години." 

Заключението на експертите е: изтичането на мозъци от голяма компания генерира хиляди нови предприятия. Тези стартъпи често са на високо ниво, макар и рискови. Голяма е вероятността нововъзникващите предприятия, създадени от изтичане на мозъци, да бъдат акционерни, да предлагат по-високи заплати и е по-вероятно да им бъде осигурен рисков капитал. Висока е степента на риска тези компаниите в областта на високите технологии или да се провалят, или да бъдат погълнати. Другите по-малки предприятия рискуват по-малко. 

Ефектът изглежда се дължи на рисковите идеи, които са нови за света, а не на бизнес от типа Main Street (в смисъл "на главната улица"), заключават авторите на изследването. С други думи, служителите не изоставят големите изследователски и развойни компании, за да отварят пицарии или магазини за домакински уреди.