Преди да се присъедини към Apple, Тим Кук е бил на редица високи позиции в големи технологични компании: 12 години той е прекарал в IBM, а после е бил назначен като мениджър в Intelligent Electronics и после Compaq.

По времето, в което настоящият главен изпълнителен директор на Apple е бил в Compaq, компанията е била най-големият производител на персонални компютри в света и вече неколкократно е отказвал предложени интервюта в производителя на iPhone. Но тяхната упоритост в крайна сметка се отплаща, разказва CNBC, цитирайки книгата "Tim Cook: The Genius Who Took Apple to the Next Level".

В крайна сметка Кук решил, че поне трябва да се срещне със Стив Джобс. "Стив създаде цялата индустрия, в която съм сега" и "той прави нещо съвсем различно", казва той през 2014 г.

Когато двамата се срещата за първи път, Джобс му обяснява стратегията и визията за Apple. И описва продукт, който ще разтърси компютърния свят с дизайн, невиждан никога преди. Продуктът е невероятно успешния iMac G3, пуснат през 1998 г.

Кук е заинтригуван. Въпреки че е бил щастлив в Compaq, срещата му с Джобс го вдъхновява. След като си тръгва от разговора, вече е убеден, че да работи за легенда като Джобс би било невероятна привилегия.

Разбира се, Кук е имал някои притеснения, но в крайна сметка те не са били достатъчно важни. В Compaq заплатата му е била по-голяма, а и най-близките му са го съветвали да не избира Apple.

А и за разлика от днес тогава компания не е била място, на което искат да работят много хора. Производителят е бил близо до фалита.

Но Кук е бил наясно, че да се откаже от позицията в Apple означава да се откаже от възможността да бъде част от нещо специално.

Така през март 1998 Джобс назначава тогава 37-годишния Кук като старши вицепрезидент по световните операции с основна заплата от $400 000. И в крайна сметка той се оказва може би най-доброто назначение, което Джобс прави.

Защо бъдещето на Apple зависи от хората, които не ползват нейните устройства?

Защо бъдещето на Apple зависи от хората, които не ползват нейните устройства?

Ще може ли компанията да скъса със стария си навик и да намери път отвъд iPhone?