Корейският хит Squid Game ("Игра на калмари") ще създаде почти $900 млн. стойност за Netflix, пише Bloomberg, цитирайки вътрешни документи. Сумата подчертава ефекта, на който е способен дори един мегахит, коментира изданието.

Squid Game изпъква и със своята популярност, и с ниската си цена на заснемане. Корейският сериал за задлъжнелите герои, които се впускат в опасна игра с огромна парична награда, генерира $891,1 млн. стойност - метрика, която компанията използва, за да изчисли представянето на отделните заглавие. Заснемането му е струвало едва $21,4 млн.

През първите 23 дни от пускането му, Squid Game е гледан (за поне две минути, според метриките на Netflix) от 132 млн. души, с което се нарежда на първа позиция в каталога на Netflix. Компанията изчислява, че 89 процента от хората, които са започнали да го гледат, са останали пред екраните за поне 75 минути (повече от един епизод), а 66% (или 87 млн. души) са изгледали целия сериал. Общо, хората са прекарали 1,4 млрд. часа в гледането му.

Детайлите вероятно ще зарадват инвеститорите в Netflix, които си връщат ентусиазма за стрийминг платформата след няколко тежки месеца. През първото полугодие компанията отчете най-бавния темп на привличане на нови абонати от 2013 г. насам, като обвини пандемията, която е забавила създаването на нова продукция.

От 17 септември, когато Squid Game излезе, акциите се покачиха със 7 процента, което дава оценка на компанията от $278,1 млрд.