Националната банка на Австралия (National Australia Bank) съобщи, че неправомерно са засегнати личните данни на 13 000 души, клиенти на финансовата институция. Банката вече се свързва със лицата, чиито лични данни са засегнати в нарушение с политиките за сигурност и поверителност.

Без разрешение на клиентите техните лични данни, в това число имена, дати на раждане и данни за контакт, са качени на сървърите на две хостинг компании. Става въпрос за човешка грешка. Банката поема пълната отговорност за случилото се, заяви главният директор за данните Гленда Крисп.

"Ние приемаме изключително сериозно неприкосновеността на личния живот и защитата на информацията на клиентите. Искрено се извиняваме на засегнатите лице", посочи тя.

Банката вече е уведомила и регулаторните органи в страната за случилото се. При инцидента не са изтекли компрометирани данни като пароли и други. Клиентите не трябва да предприемат никакви бъдещи действия с акаунтите си в банката.