Изчаквате до уикенда, за да напазарувате за Коледа? Не сте сами: Тази събота може да бъде най-големият ден за пазаруване на годината.

Макар Черния петък да е традиционно най-големият ден за пазаруване в Америка, последната събота преди Коледа се сдоби с тази титла преди четири или пет години, тъй като повече търговци започнаха продажбите си за Черния петък на Деня на благодарността - или седмици преди това, казва Крейг Джонсън, президент в Customer Growth Partners. Купувачите в САЩ ще изхарчат приблизително 26 милиарда долара на 22 декември, надхвърляйки 24-те милиарда долара, които са изхарчили в деня след Деня на благодарността, добавя изследователят от бранша.

"Черният петък не е епичното събитие, което някога беше", казва Джонсън, цитиран от Bloomberg. Тъй като разпродажбите за празниците започват по-рано, търсенето " черпи от това за Черния петък".

Почти четири седмици след Черния петък, можем да кажем, че той беше изключително успешен ден за повечето търговци на дребно. С американската разрастваща се икономика, ниските цени на горивата и повишаващите се заплати, потребителите похарчиха значителни средства в неофициалната почивка.

Повече от 165 милиона американски потребители са пазарували по време на петдневния уикенд за Деня на благодарността, според Националната федерация по продажби на дребно, изразходвайки 7,9 милиарда долара онлайн само на Cyber ​​Monday, според Adobe Analytics. Ръстът на покупателната способност помогна за увеличаване на продажбите на дребно с 0,2% през ноември и така надхвърли прогнозите.

Супер събота

Ако сравняваме продажбите за един ден обаче следващата събота - наречена "Супер събота" - ще бъде дори още по-голяма. Според Международния съвет на търговските центрове 44% от възрастните в САЩ планират да пазаруват за празнични подаръци или свързани с тях неща в събота, като похарчат средно 173 долара в магазина и онлайн. Това е увеличение от 38%, които са пазарували на Супер събота миналата година.

Част от това е, защото уверените клиенти харчат повече общо този сезон, но това се дължи и наденят, в който се пада Коледа тази година. С 25 декември във вторник, има два пълни дни за пътуване между събота и официалния празник, а не само един както миналата година. Това дава възможност на клиентите цяла събота, преди да опаковат чантите си за отпътуване през неделя или понеделник.

"Ако Коледа е неделя, тогава Супер Събота е слаб ден за търговците на дребно. Трудно е да се купуват подаръци, когато пътувате със самолет ", казва Джонсън.

Скъпи подаръци

Луксозните марки, като Tiffany & Co. и Prada SpA, ще получат невероятен дял от разходите за подаръци, казва Джонсън. Това е отчасти защото големият харч, направен на 22 декември, няма да се появи преди изявлението за кредитна карта през януари, което означава, че може да бъде платено с бонусите от края на годината, пристигащи в началото на 2019 г. Късните купувачи също по-често са мъже, макар че 75% от общите покупки се правят от жените. Много жени ще Обикалят магазините и на Супер Събота, казва Джонсън.

Повече от 40% от хората, които ще пазаруват през следващия уикенд, все още планират да отидат във физически магазини, казват ICSC, въпреки че някои онлайн поръчки, пуснати в събота, могат да пристигнат до Бъдни вечер.

Но за 24-те процента от възрастните купувачите, които ICSC твърдят, че ще пазаруват на 24 декември, ще бъде сигурно: компаниите са готови да им продадат и последния артикул. Target Corp., която ще държи всички магазини отворени за Бъдни вечер от 7:00 до 10:00 часа, ще позволи на купувачите, които поръчват онлайн преди 18:00 часа. на 24 декември да си вземат стоката от магазините до часовете за затваряне.

А какво ще стане, ако 25 декември дойде и сте забравили да напазарувате? Starbucks Corp. казва, че сте покрити: Много от магазините ще бъдат отворени на Коледа и ще продават чаши, кафе на зърна и карти за подарък на купувачите в последната минута.