След като през октомври миналата година Турция прие нов закон за социалните мрежи, според който сайтове с трафик от над 1 млн. посетители дневно са длъжни да имат местен представител в страната, южната ни съседка е наложила глоби в размер на 40 млн. лири или 5,4 млн. долара на платформи като Facebook, Twitter и YouTube, предаде Hurriyet, цитирайки последните данни от администрацията.

За да избегне същото, LinkedIn e обявил, че ще назначи такъв служител. "Дни преди забраната на рекламите, LinkedIn обяви, че ще назначи представител в нашата страна", туитна заместник-министърът на транспорта и индустрията Йомер Фатих Саян.

Освен LinkedIn, до момента на регулацията отговарят ВКонтакте, YouTube (след глобата) и Dailymotion, а Саян призова и останалите да ги последват.

Социалните мрежи са заплашени не само от финансови санкции. Ако не отговарят на местните изисквания, администрацията ще свие регулаторно трафика на данни към тях с 90% и ще забрани на турските компании да рекламират в платформите.

Освен това те ще са длъжни да отговарят на искания от властите за предоставяне на информация на турски език, включително и по отношение на лични данни на потребителите, в рамките на 48 часа. На всеки шест месеца те са длъжни да публикуват и доклад, в който посочват как се справят с комуникацията с държавната администрация. Ако те не го направят или ако не изтрият информацията, която правителството смята за "незаконна", те подлежат на допълнителни санкции.

Не на последно място, според новия закон данните на турските потребители трябва да се съхраняват на сървъри, намиращи се в страната. Вероятно идеята на закона, насочен към цензуриране на съдържание, с което властите са несъгласни, е да може държавата лесно да се домогне до сървърите на компаниите в случай на нужда.